Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
26 augustus 2011
 

Verkiezing toont bijzondere prestaties in visdetailhandel

 
 

De zes beste Nederlandse visspecialisten zijn maandagavond tijdens een feestelijk buffet bekend gemaakt. Voor de titel ‘Visspecialist van het jaar’ zijn drie winkeliers en drie ambulante handelaren in vis door een jury genomineerd. Zij zullen strijden om de eindtitel tijdens de Spakenburgse visbeurs op 3 oktober aanstaande.

De verkiezing Visspecialist van het Jaar wordt georganiseerd om het ondernemerschap in de visdetailhandel een positieve impuls te geven. Het is een tweejaarlijks evenement waarbij ondernemers door de jury worden getoetst aan vastgestelde criteria. De jury waardeert de uitkomst in goud – zilver en bronzen visspecialisten. 

Bijzondere prestaties
De twee belangrijkste doelstellingen van de verkiezing zijn: het laten zien welke bijzondere prestaties worden geleverd in de visdetailhandel. Zo wordt de visspecialist als onderneming beoordeeld op: presentatie, assortiment, verzorging, wetgeving, personeel, klantvriendelijkheid/service en promotie. Eveneens wordt met de verkiezing beoogd het ondernemerschap in de gevestigde vishandel naar een hoger peil te brengen. 

Genomineerden
De zes genomineerde ondernemers die zullen strijden om de eindzege zijn:
In de categorie winkel:
1. Fish’n Food, Apeldoorn
2. Volendammer Visspecialist Henry Schilder, Amstelveen
3. Visgilde Oosterschelde, Bergen op Zoom

In de categorie ambulant:
4. V.O.F. Bram en Aaltje, markt in Bennekom
5. Zeevishandel Lammert van Diermen en Zn, Nijkerk
6. Vishandel en Palingrokerij Lammert Zwaan, markt in Twello 

Twee rondes
De zes ondernemers zijn geselecteerd na een eerste wedstrijdronde. De hele wedstrijd bestaat uit twee rondes. In de eerste ronde bezoekt een jury de onderneming onverwacht en in de tweede ronde moeten de genomineerden op de visbeurs live hun vakmanschap tonen. De jury in de eerste ronde bestaat uit een team van onafhankelijke deskundige. Ieder keuringsteam bestond uit één of meerdere (ex-)ondernemers met veel ervaring in de visdetailhandel, aangevuld met deskundigen met specifieke kennis op het gebied van vis of ondernemerschap. Het niveau van de deelnemende visspecialisten was hoog, er zijn dit jaar geen onvoldoendes gegeven. 

Vakmanschap
Uit de jurering van alle deelnemers volgde het classificeren naar GOUD, ZILVER of BRONS in twee categorieën: winkels en ambulante handel. Hieruit is de top van de Nederlandse Visspecialisten samengesteld. Uit deze top tien zijn vervolgens zes genomineerden geselecteerd die naar de finaleronde gaan, welke live plaatsvindt op de beursvloer tijdens de Spakenburgse visbeurs op 3 oktober. De finalisten worden ter plekke op meerdere onderdelen van het goede vakmanschap getest. 

Organisatie
De vakwedstrijd wordt georganiseerd door het Verbond Nederlandse Visspecialisten, in nauwe samenwerking met het Productschap Vis, vakopleiding SVO/Stivavi en het Nederlands Visbureau. De wedstrijd wordt financieel gedragen door het VNV met steun van twee hoofdsponsors: Fishpartners en Smedesbloem en zes cosponsors: Weda, Van Barneveld verpakkingen, Kmi-Koelstechniek, Haasnoot vis, Smitto en Avery Berkel.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Smart IM vindt groeipartner in Capital A
Smart IM, toonaangevend online marketingbureau, kondigt nieuwe aandeelhouders aan. Capital A verkrijgt meerderheidsbelang. Smart IM ziet deze ontwikkeling als startschot voor een nieuwe groeifase.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken