Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
18 augustus 2011
 

Meer omzet via Facebook?

 
 

‘Het kost tijd, maar levert absoluut meer op dan wanneer ik niet op Facebook zou zitten’. Dat stelt winkeleigenaar Uday Mastenbroek. Dagelijks besteedt hij vele uren achter de computer om zijn winkels te promoten via Facebook. En met succes. Zijn omzet is gegroeid sinds hij actief is via social media.

De website van Alles in Wonderland is onlangs geïntegreerd met Facebook, zodat klanten meteen een reactie kunnen geven. Ook zet hij zijn expertise als winkeleigenaar op het gebied van Facebook in. Collega-ondernemers komen steeds vaker bij hem voor advies. "En ik help ze graag, hoor, maar dan vooral één-op-één. Ik ben en blijf in de eerste plaats een winkeleigenaar met een grote fascinatie voor Facebook." 

10.000 vrienden op Facebook rond Kerstmis
Zoals elke ondernemer is Uday erg druk. Sinds een aantal weken is zijn nieuwe website gelanceerd, maar eigenlijk is deze nooit af. "Ik ben elke dag bezig om de nieuwste producten in de webshop te plaatsen en daarnaast sta ik alleen in de winkel, dat is best druk." Maar Mastenbroek heeft nog meer te doen de komende tijd: hij wil namelijk rond Kerstmis 10.000 vrienden hebben voor Alles in Wonderland op Facebook. 

Detailhandel web 3.0

Mastenbroek gebruikt niet alle social media. Als ‘early adopter’ vindt hij vooral Facebook goed passen bij zijn bedrijf, maar met Twitter heeft hij niet zo veel. "Daar gaat het toch vooral om de tekst, terwijl ik in de eerste plaats mijn nieuwste producten wil laten zien. Facebook is daarom het ideale medium voor mij." Heeft hij wellicht nog tips voor andere ondernemers in de detailhandel? "Zoek eerst uit welk medium een echte meerwaarde geeft aan uw winkel. Probeer vervolgens dingen uit en zorg dat u alles over dit medium te weten komt en oh ja, maak contact met gelijkgestemden."

 
Doorsturen »  2 reacties »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Mike  |   | 
16-07-2013
 | 
13:15 uur
Als je een groot netwerk opbouwt van zeg een paar duizend mensen dan ligt het wel heel hoog qua conversie hoor voor een webshop. Werkt echt super, verkopen en reclame.
Kyle  |   | 
21-12-2016
 | 
18:58 uur
Het kan werken, maar wel met een plan. Er moet een gedachte achter zitten en je moet structureel berichten plaatsen. Af en toe een 'like en deel' actie is niet voldoende en 10.000 volgers ook zeker geen garantie.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Financiele schade beperken als zzp'er: welke verzekeringen zijn belangrijk?
De financiele schade voor uiteenlopende risico's is te beperken met zzp verzekeringen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Fleet Management inzetten voor uw bedrijf: dit zijn de voordelen
Steeds vaker wordt er binnen bedrijven die te maken hebben met transportkosten en logistiek, gebruik gemaakt van Fleet management.
Welke hypotheek past bij de zzp'er?
Hoeveel hypotheek je als zzp’er kunt krijgen hangt af van een aantal zaken. De hoogte van je inkomen is natuurlijk van het grootste belang.
E-rijden nog steeds beloond
Het aantal elektrische auto's neemt toe. Vorig jaar zijn er weer meer volledig elektrische auto's verkocht.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
We kiezen het spel niet. We bepalen de regels niet. Maar we kiezen wel hoe we spelen.
Simon Sinek bereikte miljoenen lezers met zijn bestseller ‘Begin met het Waarom’, nu is er de langverwachte opvolger 'Het oneindige spel'. In ‘Het oneindige spel’ laat Sinek zien dat ondernemen en werken wel een duidelijk begin hebben, maar geen echt einde: ze vormen een oneindig spel. Anders dan bij voetbal of schaken, met hun heldere spelregels en duidelijke einde, kun je nooit van een eindoverwinning spreken; telkens vind je nieuwe uitdagingen op je pad.
Lees verderMeer boeken