Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
1 oktober 2010
 

Bedrijfsleven ziet weinig resultaat van de spamwet

 
 

Ruim 85 procent van het Nederlandse bedrijfsleven merkt weinig van de invoering van de spamwet. Dit blijkt uit onderzoek van VDD IQware.Net waarin aan bedrijven uit verschillende branches gevraagd wat hun ervaringen met de spamwet en e-mailverwerking zijn.

De vorig jaar in het leven geroepen spamwet heeft als doel om de overlast van elektronische berichten terug te dringen. Ondanks dit veelbelovende overheidsinitiatief, geeft 33 procent van de 130 respondenten aan sinds de invoering helemaal niets te hebben gemerkt van de spamwet. 40 procent heeft wel iets gemerkt, maar ondervindt nog steeds veel overlast. Bijna dertien procent heeft zelfs nog nooit van de wet gehoord. Daarnaast geeft 62 procent van de ondervraagden aan zelf verantwoordelijkheid te nemen voor het terugdringen van e-mailoverlast. 

Eigen maatregelen
Serge Leclercq, commercieel directeur van VDD IQware: "Een jaar na de introductie van de spamwet maken wij de balans op door te kijken hoe bedrijven en e-mailgebruikers omgaan met hun e-mail. De verwerking van e-mail vormt een belangrijk onderdeel van het takenpakket van kantoormedewerkers. In de hypotheekwereld bijvoorbeeld, vormt e-mail zelfs een fundamentele stap in het werkproces. Een efficiënte aanpak bij het terugdringen van overvolle inboxen en tijdbesteding aan e-mailverwerking is door de enorme hoeveelheid e-mail die dagelijks wordt verzonden dus erg belangrijk. Helaas heeft de spamwet daar tot nu toe nog onvoldoende aan bijgedragen. Logisch dus dat bedrijven ook zelf maatregelen gaan nemen om de hoeveelheid e-mail die dagelijks moet worden verwerkt efficiënter aan te pakken."

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Smart IM vindt groeipartner in Capital A
Smart IM, toonaangevend online marketingbureau, kondigt nieuwe aandeelhouders aan. Capital A verkrijgt meerderheidsbelang. Smart IM ziet deze ontwikkeling als startschot voor een nieuwe groeifase.
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken