Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
15 juni 2011
 

Social Media: een kwestie van doen

 
 

De tweets tijdens de dag gaven het al aan: het Customer Service Seminar zorgde voor inspiratie en stof tot nadenken. En dat was precies wat de organisatoren Accenture’s CRM serviceline en Tele’Train op 26 mei 2011 in Maarssen wilden bereiken. Zij brachten een aantal sprekers bij elkaar die elk op hun eigen manier de eerste stappen gezet hebben op het gebied van Social Media en klantcontact.

Zelfs zonder aanwezig te zijn waren de highlights van de dag te volgen via #CSS2011 op twitter. Mede door de inspirerende aftrap van Tjalling Smit van KLM over hoe het bedrijf ‘noodgedwongen’ kennismaakte met social media en wat zij na veel trial & error inmiddels hebben bereikt was de toon gezet. ‘ContentGirl’ Xaviera Ringeling gaf daarop een korte en krachtige presentatie waaruit bleek dat een optimale wisselwerking tussen organisatie, klant, kennis én de toevoeging van vertrouwen uiteindelijk kan zorgen voor optimaal klantcontact. 

Bewuste keuze

Na een heerlijke lunch - met de nodige netwerkgesprekken - daagde onder andere Rahm Fehr van het Amerikaanse softwarehuis Verint zijn publiek uit met de vraag of men de klant niet eerst moet leren kennen via de al bekende kanalen vóór ze hun ‘publieke’ mening geven via Social Media. Arjen Hof van GovUnited ging juist in op de onbenutte kansen die er liggen op het gebied van social media binnen de overheid. Diezelfde middag kwamen ook Martin Visser van Salesforce.com, Fred Zimny van serve4impact.com en Kenneth Lim (kennethlim.net) aan het woord. Maar volgens velen was de presentatie van Microsoft door Paul Honout het hoogtepunt van de middag. In tegenstelling tot de explorerende aanpak van KLM heeft Microsoft voor haar B2B-tak vooraf heel bewuste keuzes gemaakt en een duidelijk Social Media beleid opgesteld én met succes! 

Kwestie van doen

Na zo’n enerverende dag met verschillende invalshoeken is het altijd lastig om een overkoepelende conclusie te trekken. Toch was er wel een algemene boodschap te bespeuren: er is (nog) geen eenduidig antwoord op de vraag hoe social media in te zetten, het is eerder een kwestie van doen! Organisatie Tele’Train en Accenture zijn in ieder geval tevreden. Zij hebben al weer plannen voor een vervolg in het voorjaar van 2012.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Voeding voor de concentratie
B-vitamines (B1, B3, B6, B8, foliumzuur en B12) en vitamine C zijn goed voor de leerprestatie, de concentratie en spelen een rol bij het geheugen.
Internetondernemers kunnen niet meer zonder goede hosting
Het belang van een goede hosting voor een internetondnemer
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
We kiezen het spel niet. We bepalen de regels niet. Maar we kiezen wel hoe we spelen.
Simon Sinek bereikte miljoenen lezers met zijn bestseller ‘Begin met het Waarom’, nu is er de langverwachte opvolger 'Het oneindige spel'. In ‘Het oneindige spel’ laat Sinek zien dat ondernemen en werken wel een duidelijk begin hebben, maar geen echt einde: ze vormen een oneindig spel. Anders dan bij voetbal of schaken, met hun heldere spelregels en duidelijke einde, kun je nooit van een eindoverwinning spreken; telkens vind je nieuwe uitdagingen op je pad.
Lees verderMeer boeken