Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
30 september 2020
 

Mondkapje in supermarkt: keuze aan de klant

 
 

Supermarkten richten hun energie op de naleving van de coronamaatregelen die gelden in de winkel

Supermarkten ondersteunen het advies van het kabinet en een aantal burgemeesters om in bepaalde gebieden een mondkapje te dragen in de winkel, maar laten de keus aan klanten of zij dit daadwerkelijk doen. Gisteren gaf het kabinet het dringende advies aan klanten in bepaalde gebieden om een mondkapje te dragen tijdens het boodschappen doen. Het kabinet meldde ook dat supermarkten klanten die geen mondkapje dragen mogen weigeren. De supermarktbranche heeft besloten dat niet te doen om discussie aan de deur te voorkomen.   

Supermarkten richten hun energie op de naleving van de coronamaatregelen die gelden in de winkel, zodat iedereen veilig boodschappen kan doen. Als winkels mondkapjes gaan verplichten, leidt dat naar verwachting tot veel extra discussie en zelfs agressie aan de deur. De branche wil het personeel daarvoor behoeden. Supermarkten geven aan medewerkers in de betreffende gebieden het advies een mondkapje te dragen, maar ook medewerkers mogen zelf bepalen of zij dit doen. 
 
Coronamaatregelen in de supermarkt 
Supermarkten roepen klanten dringend op om de coronamaatregelen in de supermarkt te respecteren. Winkeliers zorgen er met een maximum aantal klanten voor dat er in principe voldoende ruimte is in de winkel voor iedereen. Maar klanten moeten elkaar die ruimte dan wel gunnen. Dus hou afstand, kom alleen, doe efficiënt boodschappen met een lijstje en wees aardig voor elkaar, ook als u het bijvoorbeeld niet eens bent met de keus van andere klanten om (g)een mondkapje te dragen.  
 
Deurbeleid 
Sinds het begin van de coronacrisis hanteren supermarkten deurbeleid, met als belangrijkste maatregel dat er maximaal een klant per 10m2 winkeloppervlak binnen mag zijn. Op drukke momenten zal er weer vaker een supermarktmedewerker bij de deur staan om het deurbeleid beter zichtbaar te maken en klanten bewust te maken van de geldende regels.  
 
Ouderenuurtje 
Het kabinet heeft aangekondigd in overleg met de supermarkten toe te willen naar speciale winkeluren voor ouderen en kwetsbare groepen. De supermarktbranche wil de komende dagen in overleg met belangenorganisaties zoals de ANBO en met de overheid kijken naar wat nodig, wenselijk en haalbaar is. Het doel van de supermarkten is om zo veel mogelijk maatwerk te bieden, zodat iedereen op een veilige en prettige manier boodschappen kan blijven doen. 
 
 

 
Doorsturen »  1 reactie »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
PETER ZZPBOEKHOUDING  |   | 
1-10-2020
 | 
10:16 uur
Goed besluit van de supermarkten, eigen verantwoordelijkheid telt. Ik stond gisteren in een winkel en er was een klant met mondkapje die een bestelling ging doen. Die was uiteraard niet te verstaan. De winkeldame zei 'als u zichzelf wilt beschermen, wellicht is zo'n plastic kap dan een idee, daar heb ik zelf ook mee op een beurs gestaan en dan verstaan de mensen je tenminste'

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Verschilt de iPhone 12 van zijn voorgangers?
Apple heeft haar nieuwe paradepaardje, de iPhone 12, gepresenteerd aan het grote publiek!
Zo vind je een geschikt kantoor in Amsterdam
Het is niet altijd even simpel om een geschikt kantoor in Amsterdam te vinden. Je wilt natuurlijk een kantoorruimte die bij je bedrijf past en aan een aantal eisen voldoet.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Gegarandeerd meer klanten, dat is een stevige uitspraak! Na het lezen van dit boek weet je dat het kan. Ontdek hoe je jezelf op de kaart zet en met no budgetmarketing razendsnel groeit.
Lees verderMeer boeken