Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
12 mei 2020
 

Een goede verpakking kan uw product of bedrijf laten slagen, maar ook falen.

 
 

De verpakking kan uw product maken of breken

Een product wordt de laatste jaren meer en meer beoordeeld op de ervaring die met het gebruiken van dit product wordt ervaren. De meest voor de hand liggende factoren die van invloed zijn op de ervaring van het product zijn prijs en kwaliteit. Een derde belangrijke factor die van invloed is op de ervaring die de eindgebruiker van het product ervaart is de verpakking waarin het product geleverd wordt. Richard Wijmans van packaging.nl vertelt waarom de verpakking zo’n impact op de klantervaring heeft.
 

Waarom focussen op een goede verpakking?
De verpakking van een product is het eerste wat een eindgebruiker ziet wanneer product wordt ontvangen. We weten allemaal hoe belangrijk eerste indrukken zijn. Als de verpakking van een premium product niet minstens net zo premium voelt, zal het product ook met veel minder enthousiasme worden ontvangen

Waar u op moet letten bij het kiezen en creëren van een verpakking
De verpakking van een product moet aan verschillende voorwaarden voldoen. De belangrijkste hiervan is natuurlijk het beschermen van het product. Dit doet u door te kiezen voor een stevige en goed aansluitende verpakking. Daarnaast zijn het design van de verpakking en de materiaalkeuze van de verpakking erg belangrijk. Een mooi design en luxe materiaalkeuze geven het product een unieke en luxe feel vanaf het eerste moment. Het is dan ook zeker raadzaam om voor ieder product binnen uw product range een unieke verpakking te (laten) ontwerpen.

De invloed van een goede verpakking
en verpakking heeft dus enorm veel invloed op de klantervaring. Zodra een klant bij het zien en voelen van de verpakking van het product al een goed gevoel krijgt, zal de klant ook met een positief gevoel het product gaan gebruiken. Dit geldt andersom natuurlijk nog minstens net zo erg. Als de verpakking van het product niet voldoet aan de verwachtingen van de klant, zal de klant het product met een negatief gevoel gaan gebruiken. Het product zal als minder fijn worden ervaren en hiermee daalt de kans dat de klant het product nog een keer bij u zal bestellen.
 
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Wat is een AOV en voor wie is het?
Onder een AOV verstaat men een arbeidsongeschiktheidsverzekering
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Zou het niet fascinerend zijn als je kon tijdreizen om een kijkje te nemen in de toekomst? Jammer genoeg is dat alleen in sciencefiction mogelijk. En de toekomst laat zich helaas niet voorspellen, hoewel we hebben afgesproken dat weermannen mogen doen alsof.
Lees verderMeer boeken