Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
7 mei 2020
 

Kwart retailers maakt zich geen zorgen over continuïteit

 
 

Retailer gebruikt waardebonnen om direct cashflow te generen

25 procent van de retailers maakt zich geen zorgen over de continuïteit van zijn bedrijf wegens de coronacrisis. Dit zijn voornamelijk retailers die online actief zijn: 29 procent van hen maakt zich geen zorgen. Dit blijkt uit onderzoek van Orderchamp, uitgevoerd onder 657 retailers. Door de coronacrisis zijn sommige winkels gesloten en mijden consumenten de winkelstraat. Eén op de vijf (twintig procent) retailers geeft aan zich zorgen te maken over de continuïteit van zijn bedrijf. Van de retailers met enkel een fysieke winkel ligt dit percentage iets hoger: op 24 procent.

Tegelijk geeft 63 procent van de Nederlandse fysieke retailers aan nog steeds actief te zijn. Alle retailers samengenomen, zowel fysiek als online, is maar liefst 83 procent actief, ondanks de coronacrisis. Verder geeft zeven op de tien (71 procent) aan nu meer te focussen op online retail, nu er voor hun fysieke winkel momenteel minder mogelijkheden zijn.
 Joost Brugmans, CEO van Orderchamp: "Veel retailers spelen in op het, al dan niet online, aanbieden van populaire productcategorieën is zoals woonaccessoires, verzorgingsmiddelen, speelgoed, wenskaarten, cadeaus en buitenproducten, zoals planten en bloemen. Daarnaast zien we dat retailers deze tijd benutten om taken op te pakken waar ze normaal de tijd niet voor hadden. Ze kijken bijvoorbeeld naar het algehele financiële plaatje en brengen de liquiditeit in kaart. Hierdoor kunnen ze te allen tijde weloverwogen beslissingen nemen."
 
Waardebonnen om direct cashflow te generen
Om de klantbetrokkenheid te behouden kan er gewerkt worden met promotietools of waardebonnen. Promotietools zijn bijvoorbeeld advertenties via social media, gratis bezorging of het uitbreiden van het productaanbod. 65 procent van de retailers geeft aan deze of andere promotietools te hebben ingezet. Ook waardebonnen worden ingezet. Eén op de vijf (twintig procent) maakt al gebruik van waardebonnen, om daarmee ook direct cashflow te genereren. Nog eens veertig procent overweegt het gebruiken van waardebonnen.
 

 
Doorsturen »  1 reactie »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
bopets  |   | 
9-05-2020
 | 
22:46 uur
De webwinkels hebben in tijden van corona goed gewerkt, ook hier valt het af te wachten indien de winkels terug open gaan. Twee compenserende vaten.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Gegarandeerd meer klanten, dat is een stevige uitspraak! Na het lezen van dit boek weet je dat het kan. Ontdek hoe je jezelf op de kaart zet en met no budgetmarketing razendsnel groeit.
Lees verderMeer boeken