Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
31 mei 2011
 

Huis-aan-huis folder werkt nog steeds

 
 

De folder is en blijft ongekend populair. 50 procent van de folders wordt gezien en gelezen door de ontvanger. De Nederlander staat positief tegenover het medium. Bijna zeven op de tien mensen zouden de folder missen als deze niet meer op de mat valt.

Dit zijn enkele resultaten uit het jaarlijkse Thuis Binnen Bereik onderzoek van DDMA naar het bereik, de respons en de waardering van huis-aan-huis folders.

Waardering blijft hoog
De overall waardering voor het medium blijft hoog: de huis-aan-huis folder krijgt weer een 7,3 als rapportcijfer. De folder wordt dan ook in ruim driekwart van alle huishoudens zonder nee-sticker door minimaal twee personen bekeken of gelezen. De ontvanger besteedt gemiddeld 47 minuten per week aan het lezen van huis-aan-huis folders. In 2009 was dit nog 43 minuten. Bijna zeven op de tien mensen (67 procent) heeft een sterke binding met de folder. Deze mensen vinden het een gemis als het niet meer wordt bezorgd. 

Folder hét actiemedium

De huis-aan-huis folder is het actiemedium bij uitstek. 48 procent van de consumenten leest de folder voor speciale aanbiedingen. In 2009 was dit 40 procent. Voor 20 procent is oriëntatie op het aanbod de belangrijkste functie (in 2009 27 procent). Eveneens 20 procent leest de folder voor ontspanning.
Uit het onderzoek blijkt dat 26 procent van de lezers in 2010 heeft gerespondeerd op de folder. De reclamefolder stimuleert duidelijk tot actie op het gebied van informatie aanvragen, koopintentie en kooprealisatie. 

Wisselwerking off- en online
Ondanks de groeiende hoeveelheid informatie via internet en nieuwe media, geeft zes op de tien ondervraagden aan dat de huis-aan-huis folder informatie geeft die niet makkelijk op een andere manier te krijgen is. Folders zetten aan tot een grote follow-up met een wisselwerking tussen offline en online. Maar liefst 92 procent heeft na het ontvangen van een folder binnen drie maanden de desbetreffende winkel bezocht. Een bezoek aan een website is lager, 51 procent in vergelijking met 58 procent vorig jaar. Een folder wordt bij de helft van de bereikten (45 procent) langer dan twee weken bewaard.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Smart IM vindt groeipartner in Capital A
Smart IM, toonaangevend online marketingbureau, kondigt nieuwe aandeelhouders aan. Capital A verkrijgt meerderheidsbelang. Smart IM ziet deze ontwikkeling als startschot voor een nieuwe groeifase.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken