Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
21 februari 2020
 

Boeren vinden kennis leveranciers belangrijker dan prijs

 
 

Slechts negen procent zou overstappen naar een andere leveranciers wegens de laagste prijs

Boeren hechten steeds grotere waarde aan de kennis van hun leveranciers over de sector en de ontwikkelingen daarin. Maar liefst 68 procent van de boeren vindt dit vandaag de dag de belangrijkste eigenschap van een leverancier. Opvallend is dat dit in 2013 en 2017 maar een op de vijf boeren was. Dit blijkt uit onderzoek van CRM Partners onder 203 Nederlandse boeren. 

Wanneer het aankomt op de belangrijkste overwegingen om over te stappen naar een andere leverancier, blijkt uit het onderzoek dat boeren een goede klantrelatie belangrijker vinden dan het financiële aspect. Maar een op de tien (negen procent) boeren zou de relatie met zijn huidige leverancier beëindigen als een andere leverancier de laagste prijs biedt. Tien procent stapt over bij een betere service en achttien procent als een ander de tijd neemt om hun bedrijf te begrijpen. Kennis is voor de boer de belangrijkste factor bij de overweging om over te stappen op een andere leverancier. Zo stapt ruim een kwart (27 procent) over naar een andere leverancier als die kennis en inzichten heeft die de boer helpen efficiënter te worden.
Erwin van Eeken, Agri-expert bij CRM Partners: "Uit deze resultaten blijkt datu zich als leverancier geliefd maakt door uzelf te positioneren als kennispartner. Een logisch gevolg van de recente ontwikkelingen in de agri-sector. De markt is kwetsbaar voor eisen vanuit de samenleving en overheid en dat maakt dat de waarde van kennis stijgt. Naast investeren in kennis, moeten leveranciers ook investeren in de klantrelatie. Het is belangrijk dat leveranciers een volledig individueel klantbeeld aanleggen om zo gerichter advies te geven aan de boer. Hiermee dragen zij bij aan een sterkere positie van de boer in de hedendaagse ontwikkelingen."
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Geef een impuls aan jouw professionele en persoonlijke groei als strategisch communicatieadviseur
Met de SRM Senior Communicatieadviseur C opleiding leer jij hedendaagse communicatietechnieken vanuit een breder organisatieperspectief te benaderen.
Checklist: de beste start voor jouw eigen webshop
Steeds meer Nederlanders verkopen hun zelfgemaakte producten online.
Jouw bedrijf in een nieuw jasje steken: aan de slag met je kantoor!
Altijd dezelfde inrichting en indeling is niet motiverend. Niet voor de klanten die met regelmaat langskomen, maar ook niet voor het personeel dat elke dag hetzelfde uitzicht heeft.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Kan ik die aanbouw wel betalen?
Een doorlopend krediet is een oplossing wanneer je onzeker bent over de totale kosten en geen rente wilt betalen over geld dat je nooit gebruikt.
BOEKENNIEUWS
We kiezen het spel niet. We bepalen de regels niet. Maar we kiezen wel hoe we spelen.
Simon Sinek bereikte miljoenen lezers met zijn bestseller ‘Begin met het Waarom’, nu is er de langverwachte opvolger 'Het oneindige spel'. In ‘Het oneindige spel’ laat Sinek zien dat ondernemen en werken wel een duidelijk begin hebben, maar geen echt einde: ze vormen een oneindig spel. Anders dan bij voetbal of schaken, met hun heldere spelregels en duidelijke einde, kun je nooit van een eindoverwinning spreken; telkens vind je nieuwe uitdagingen op je pad.
Lees verderMeer boeken