Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
7 februari 2020
 

Stijging van vijftien procent in online bestedingen woonbranche

 
 

Ook huisinrichting steeds vaker online gekocht

96 procent van alle Nederlanders boven de vijftien koopt online. Dit komt in 2019 neer op een aantal van 11,8 miljoen online kopers, wat resulteert in 5,7 miljard euro omzet op de online markt. Ook voor de woonbranche geldt dat er steeds meer online wordt gekocht. Het afgelopen jaar groeide het aantal online aankopen namelijk met vijtien procent. Dit toont de Thuiswinkel Markt Monitor uit het derde kwartaal van 2019 aan.

De stijging in het aantal online aankopen is in veel branches merkbaar. Ook in de raamdecoratiebranche stijgt het online aandeel. Zo heeft online raamdecoratiespecialist Veneta.com in het afgelopen jaar een enorme groei doorgemaakt. Niet alleen standaardmaten, maar ook maatwerk wordt steeds meer online besteld. Het aanbieden van offline services, zoals een gratis adviesafspraak, maakt het toegankelijker voor de online consument om grotere uitgaven te doen. De gratis meetverzekering die Veneta.com biedt, speelt hier ook een grote rol in. De online consument ontvangt gratis een nieuw product wanneer zij zelf een meetfout maken. Hiermee wordt onzekerheid weggehaald.
 
Bestelwaarde stijgt flink
Uit gegevens van Statista blijkt dat Nederlanders in 2020 gemiddeld €971,16 per persoon op de online markt besteden. Dit bedrag is in de afgelopen drie jaar met ruim zestien procent gestegen. Specifiek voor de woonbranche geldt dat de gemiddelde online bestelwaarde €598,91 per persoon bedraagt. De Thuiswinkel Markt Monitor toont aan dat de bestelwaarde met 9,8 procent is gestegen in vergelijking tot 2018.
 
Mobiele transacties
Een andere trend in de online markt is het stijgende aantal mobiele transacties. In 2019 werd 38 procent van alle online aankopen via een mobiel gedaan, een stijging van negen procent ten opzichte van 2018. Voor Veneta.com geldt dat in 2019 een derde van alle transacties via mobiel werd gedaan.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Geef een impuls aan jouw professionele en persoonlijke groei als strategisch communicatieadviseur
Met de SRM Senior Communicatieadviseur C opleiding leer jij hedendaagse communicatietechnieken vanuit een breder organisatieperspectief te benaderen.
Checklist: de beste start voor jouw eigen webshop
Steeds meer Nederlanders verkopen hun zelfgemaakte producten online.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
We kiezen het spel niet. We bepalen de regels niet. Maar we kiezen wel hoe we spelen.
Simon Sinek bereikte miljoenen lezers met zijn bestseller ‘Begin met het Waarom’, nu is er de langverwachte opvolger 'Het oneindige spel'. In ‘Het oneindige spel’ laat Sinek zien dat ondernemen en werken wel een duidelijk begin hebben, maar geen echt einde: ze vormen een oneindig spel. Anders dan bij voetbal of schaken, met hun heldere spelregels en duidelijke einde, kun je nooit van een eindoverwinning spreken; telkens vind je nieuwe uitdagingen op je pad.
Lees verderMeer boeken