Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
26 november 2019
 

Haal als horecaondernemer het maximale uit uw horecazaak

 
 

Verleid de consument om te kiezen voor uw horecazaak

Hoe zorgt u er als horecaondernemer voor dat klanten bij uw horecazaak naar binnenlopen? En hoe zorgt u er vervolgens voor dat gasten zich prettig voelen, een fijne avond hebben en in de toekomst weer terugkomen? De inrichting van uw horecazaak speelt in al deze zaken een belangrijke rol.

Thomas Vermeer, designer bij Sola Fabriekswinkel, legt uit hoe u de consument kunt verleiden door onder andere het juiste servies, bestek en meubilair te gebruiken.

Trek de aandacht van uw gasten
Vermeer heeft tientallen jaren ervaring in de horecabranche en heeft diverse omzet verhogende tips voor horecaondernemers: "Of voorbijgangers uw zaak bezoeken, begint vaak met de inrichting. Probeer om te beginnen tafels bij het raam te plaatsen. Gasten nemen liever plaats op plekken met veel daglicht. Stimuleer dit bovendien wanneer de gast uw zaak bezoekt. Passanten zien dan gasten in uw horecazaak zitten en zijn daardoor eerder geneigd om ook een bezoekje te brengen." Hij vervolgt: "Let bovendien op het buitenterras. Creëer sfeer door onder andere planten, mooie stoelen en fijne kussens te gebruiken. En trek verder direct de aandacht van voorbijgangers met een stoepbord. Hierop kunnen dagelijkse specials staan, maar ook een grappige of opvallende tekst."

Het belang van de inrichting
Om gasten een prettige avond te bezorgen, mag uiteraard ook rekening worden gehouden met de inrichting in de horecazaak zelf. "Ronde vormen worden in het algemeen als positief ervaren. Kies liever voor tafels met een afgerond tafelblad in plaats van hoekige tafels. Hierdoor kan de ruimte efficiënt worden ingericht én creëert u een warme sfeer. Verder is de indeling van belang om gasten een aangenaam gevoel te geven. Staan tafels dicht op elkaar, dan kunnen gasten een opgejaagd gevoel krijgen. Hierdoor wordt de tijdsduur van het bezoek korter, wat een negatieve invloed heeft op de omzet." aldus Vermeer.

Gebruik zwaarder servies
Vermeer stipt vervolgens een aantal zaken aan die regelmatig worden onderschat door horecaondernemers: het servies en bestek. "Maak slim gebruik van zaken zoals glazen en messen. Deze hebben namelijk een grote invloed op de ervaring van uw gasten. Hoe zwaarder de glazen en het bestek, hoe kwalitatiever dit wordt ervaren. Dit heeft vervolgens een positieve invloed op wat er in het glas zit of op de borden ligt. Het eten en drinken wordt namelijk als beter en lekkerder ervaren. Zelfs de kleur van bestek kan invloed hebben op de ervaring van uw gasten. Zo blijkt regelmatig dat zilver bestek wordt geassocieerd met kwaliteit. Hierdoor zijn gasten bereid om meer geld uit te geven voor bepaalde gerechten." aldus de designer van Sola Fabriekswinkel.

Méér dan een eetruimte
Als laatste geeft Vermeer een aantal tips op het gebied van hygiëne: "De meeste gasten zullen voornamelijk kennis maken met de eetzaal, het terras en de entree van uw horecazaak. Dit wil echter niet zeggen dat andere ruimtes minder belangrijk zijn. Zo is een open keuken steeds populairder. Een overzichtelijke keukenindeling en schone apparatuur zorgt voor een positieve indruk bij uw gasten. En denk als laatste aan de hygiëne van de toiletruimte. Mocht deze onhygiënisch zijn, dan kunnen gasten dit associëren met de hygiëne in de keuken. Iets wat u absoluut wilt voorkomen."
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Creditcard kosten
Een creditcard is voor heel veel mensen onmisbaar. Het brengt een zeker comfort met zich mee waar veel mensen die reizen of online aankopen doen aan gewend zijn geraakt
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Een bedrijfspand verhuren: hier dient u allemaal rekening mee te houden
Naast het feit dat het verhuren van een bedrijfspand lucratief kan zijn, zit je ook aan een aantal regeltjes vast waar aan gehouden dient te worden.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken