Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
20 november 2019
 

Als ondernemer geveld door de griep? Dit moet u doen

 
 

Er is niets zo onvoorspelbaar als de griep

De ‘snotterperiode’ is aangebroken. U hebt een loopneus, drukkende hoofdpijn en voelt u futloos. Maar welke ondernemer heeft er nou tijd om ziek te zijn? U hebt net een nieuwe klant binnengehaald, bent nog bezig met de offerte voor een andere klant en hebt morgen een presentatie op locatie.

Eigenlijk kunt u het u dus niet veroorloven om een paar dagen ziek te zijn. Wat nu?

1. Blijf realistisch
Het is belangrijk om realistisch te blijven. Een griepje kan iedereen overkomen. U kunt nog zoveel fruit eten, de griepprik nemen of vaak handen wassen, het kwaad is al snel geschied als u in aanraking komt met iemand die bacillen verspreidt. Thuisblijven van werk met een verkoudheid doen we niet snel. Wanneer de verkoudheid overgaat in een hardnekkige griep, zijn er andere maatregelen nodig.

2. Ondanks alles: neem toch rust
Wanneer uw lichaam aangeeft dat het moe of futloos is, kunt u hier het beste gehoor aan geven. Vaak hebt u ook geen andere keuze en ben u niet meer vooruit te branden. Luister naar uw lichaam en geef het rust. Succesvol ondernemen doet u tijdens een griep in bed. Rust geeft uw lichaam nieuwe energie om tegen de bacillen te vechten. Nog voordat er sprake is van een griep is het belangrijk om voortijdige signalen te herkennen en op tijd rust te nemen. Want wat maakt één dag een paar uur eerder afsluiten nu voor verschil als u hiermee een paar dagen uitval kunt voorkomen?

3. Vermijd extra stress
Stress is iets waar ondernemers regelmatig mee te maken hebben. Dit is echter funest voor het immuunsysteem, het kost namelijk heel veel energie. Energie die u tijdens een griepje nodig hebt om tegen het virus te vechten. Maak u daarom niet extra druk terwijl u in bed aan het uitzieken bent. Onthoud: morgen is er weer een dag. De wereld vergaat niet als u hier morgen weer met een frisse blik naar kijkt.

4. Delegeren en parkeren
Zaken die geen harde deadline hebben, kunnen vaak wel even wachten. Maak u hier dan ook niet onnodig druk over. Wees eerlijk tegen opdrachtgevers. Een griepje is niet handig, maar kan iedereen overkomen. Door op tijd uw afwezigheid aan te geven, kunnen opdrachtgevers er rekening mee houden dat iemand anders u werkzaamheden tijdelijk overneemt. Belangrijk is om alles in perspectief te plaatsen: werk is maar werk. Uw gezondheid is een stuk belangrijker.

Gelukkig is een griepje vaak met een aantal dagen bedrust opgelost en kunt u er daarna weer vol tegenaan. Want u wil natuurlijk te alle tijden voorkomen dat een simpel griepje verandert in een langdurig obstakel. Maar ook dan: geen paniek. Want er is niets zo onvoorspelbaar als de griep.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Een bedrijfspand verhuren: hier dient u allemaal rekening mee te houden
Naast het feit dat het verhuren van een bedrijfspand lucratief kan zijn, zit je ook aan een aantal regeltjes vast waar aan gehouden dient te worden.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Creditcard kosten
Een creditcard is voor heel veel mensen onmisbaar. Het brengt een zeker comfort met zich mee waar veel mensen die reizen of online aankopen doen aan gewend zijn geraakt
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken