Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
13 november 2019
 

Bedrijfsfilm laten maken: hier moet u op letten

 
 

Bedrijfsfilm wint van 'over ons'

Beeld kan meer zeggen dan duizend woorden. Vooral nu de ontwikkeling in grafische vormgeving grote stappen maakt. Het is dan ook niet voor niets dat grafische aspecten steeds meer terrein winnen op tekstuele uitingen. Niet alleen als het aankomt op marketing voor de producten of diensten die uw onderneming aanbiedt, maar ook bij de presentatie van de onderneming zelf.

In plaats van een verhaaltje ‘Over ons’ ziet u waarschijnlijk steeds vaker een bedrijfsfilm op een website. Wilt u ook een bedrijfsfilm laten maken? Jeroen Veldkamp van Veldkamp Produkties vertelt waar u allemaal op moet letten.
 
Houd het kort en simpel
Volgens Veldkamp is het vooral belangrijk om een bedrijfsfilm kort en simpel te houden. "Breng de zaken terug tot de kern en vertel kort een simpel verhaal. Hoe langer deze namelijk duurt, hoe groter de kans dat mensen de aandacht verliezen. Denk bij de lengte aan een tot twee minuten maximaal. Ook geldt dat hoe lastiger het verhaal is, hoe minder overtuigend het is en minder hun aandacht verliezen. Probeer niet alles te vertellen, maar mensen nieuwsgierig te maken naar meer."
 
Houd het perspectief van uw klanten
Hoewel het tegenstrijdig klinkt, draait een bedrijfsvideo niet om uw bedrijf. Veldkamp: "Alleen maar laten zien wat u doet heeft weinig betekenis voor uw klanten. Het draait uiteindelijk om hen, en zij moeten geraakt worden door de presentatie. Denk daarom vanuit de klant. Wat vinden zij belangrijk? Welke oplossingen biedt u voor welke problemen? Wat is de toegevoegde waarde van uw onderneming voor klanten? Het is goed om de sterke punten van uw onderneming te benoemen, maar geef dan ook gelijk aan welke concrete voordelen dit voor uw klanten betekent."
 
Een bedrijfsfilm is onderdeel van marketing
Verder is het volgens Veldkamp belangrijk te beseffen dat een bedrijfsvideo niet op zichzelf staat. "Het vormt een onderdeel van uw complete marketing. Zowel qua vorm als inhoud. Laat de film daarom goed aansluiten op andere marketinguitingen, zoals een brochure en website. Consistent communicatie in de verschillende marketinguitingen aanhouden versterkt uw boodschap."
 
Tips voor de vertelvorm
Bij het maken van een bedrijfsfilm is het belangrijk om op de vorm te letten. Veldkamp: "Het is prima om in brochures of folders schrijftaal te gebruiken, maar hanteer spreektaal voor de bedrijfsfilm. Vermijd bijvoorbeeld het gebruik van woorden zoals ‘immers’ of ‘echter’." Ze vult nog aan dat het ook sterker overkomt om uw verhaal in een actieve vorm te vertellen. "Activerende teksten maken een verhaal krachtiger. Waardoor wordt uzelf immers meer getriggerd? Door een zin als ‘Dit kan u veel opleveren.’ of ‘Dit levert u meer op.’?"
 
Succes met het maken van de bedrijfsfilm voor uw onderneming!
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Fleet Management inzetten voor uw bedrijf: dit zijn de voordelen
Steeds vaker wordt er binnen bedrijven die te maken hebben met transportkosten en logistiek, gebruik gemaakt van Fleet management.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Financiele schade beperken als zzp'er: welke verzekeringen zijn belangrijk?
De financiele schade voor uiteenlopende risico's is te beperken met zzp verzekeringen.
E-rijden nog steeds beloond
Het aantal elektrische auto's neemt toe. Vorig jaar zijn er weer meer volledig elektrische auto's verkocht.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Welke hypotheek past bij de zzp'er?
Hoeveel hypotheek je als zzp’er kunt krijgen hangt af van een aantal zaken. De hoogte van je inkomen is natuurlijk van het grootste belang.
BOEKENNIEUWS
We kiezen het spel niet. We bepalen de regels niet. Maar we kiezen wel hoe we spelen.
Simon Sinek bereikte miljoenen lezers met zijn bestseller ‘Begin met het Waarom’, nu is er de langverwachte opvolger 'Het oneindige spel'. In ‘Het oneindige spel’ laat Sinek zien dat ondernemen en werken wel een duidelijk begin hebben, maar geen echt einde: ze vormen een oneindig spel. Anders dan bij voetbal of schaken, met hun heldere spelregels en duidelijke einde, kun je nooit van een eindoverwinning spreken; telkens vind je nieuwe uitdagingen op je pad.
Lees verderMeer boeken