Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
13 november 2019
 

Bedrijfsfilm laten maken: hier moet u op letten

 
 

Bedrijfsfilm wint van 'over ons'

Beeld kan meer zeggen dan duizend woorden. Vooral nu de ontwikkeling in grafische vormgeving grote stappen maakt. Het is dan ook niet voor niets dat grafische aspecten steeds meer terrein winnen op tekstuele uitingen. Niet alleen als het aankomt op marketing voor de producten of diensten die uw onderneming aanbiedt, maar ook bij de presentatie van de onderneming zelf.

In plaats van een verhaaltje ‘Over ons’ ziet u waarschijnlijk steeds vaker een bedrijfsfilm op een website. Wilt u ook een bedrijfsfilm laten maken? Jeroen Veldkamp van Veldkamp Produkties vertelt waar u allemaal op moet letten.
 
Houd het kort en simpel
Volgens Veldkamp is het vooral belangrijk om een bedrijfsfilm kort en simpel te houden. "Breng de zaken terug tot de kern en vertel kort een simpel verhaal. Hoe langer deze namelijk duurt, hoe groter de kans dat mensen de aandacht verliezen. Denk bij de lengte aan een tot twee minuten maximaal. Ook geldt dat hoe lastiger het verhaal is, hoe minder overtuigend het is en minder hun aandacht verliezen. Probeer niet alles te vertellen, maar mensen nieuwsgierig te maken naar meer."
 
Houd het perspectief van uw klanten
Hoewel het tegenstrijdig klinkt, draait een bedrijfsvideo niet om uw bedrijf. Veldkamp: "Alleen maar laten zien wat u doet heeft weinig betekenis voor uw klanten. Het draait uiteindelijk om hen, en zij moeten geraakt worden door de presentatie. Denk daarom vanuit de klant. Wat vinden zij belangrijk? Welke oplossingen biedt u voor welke problemen? Wat is de toegevoegde waarde van uw onderneming voor klanten? Het is goed om de sterke punten van uw onderneming te benoemen, maar geef dan ook gelijk aan welke concrete voordelen dit voor uw klanten betekent."
 
Een bedrijfsfilm is onderdeel van marketing
Verder is het volgens Veldkamp belangrijk te beseffen dat een bedrijfsvideo niet op zichzelf staat. "Het vormt een onderdeel van uw complete marketing. Zowel qua vorm als inhoud. Laat de film daarom goed aansluiten op andere marketinguitingen, zoals een brochure en website. Consistent communicatie in de verschillende marketinguitingen aanhouden versterkt uw boodschap."
 
Tips voor de vertelvorm
Bij het maken van een bedrijfsfilm is het belangrijk om op de vorm te letten. Veldkamp: "Het is prima om in brochures of folders schrijftaal te gebruiken, maar hanteer spreektaal voor de bedrijfsfilm. Vermijd bijvoorbeeld het gebruik van woorden zoals ‘immers’ of ‘echter’." Ze vult nog aan dat het ook sterker overkomt om uw verhaal in een actieve vorm te vertellen. "Activerende teksten maken een verhaal krachtiger. Waardoor wordt uzelf immers meer getriggerd? Door een zin als ‘Dit kan u veel opleveren.’ of ‘Dit levert u meer op.’?"
 
Succes met het maken van de bedrijfsfilm voor uw onderneming!
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Creditcard kosten
Een creditcard is voor heel veel mensen onmisbaar. Het brengt een zeker comfort met zich mee waar veel mensen die reizen of online aankopen doen aan gewend zijn geraakt
Een bedrijfspand verhuren: hier dient u allemaal rekening mee te houden
Naast het feit dat het verhuren van een bedrijfspand lucratief kan zijn, zit je ook aan een aantal regeltjes vast waar aan gehouden dient te worden.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken