Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
10 oktober 2019
 

Autobedrijven verkopen recordaantal occasions

 
 

Autokopers blijken vooral op zoek naar zekerheid

Uit cijfers van BOVAG en RDC blijkt dat autobedrijven in de eerste drie kwartalen van 2019 een recordaantal van 955.958 gebruikte personenauto’s verkochten. Dat is 1,8 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar, terwijl de handel tussen particulieren onderling juist op een dieptepunt is beland.

Bijna de helft van de occasionverkoop door autobedrijven komt op conto van BOVAG-leden. De ruim 5.000 aangesloten merkdealers en onafhankelijke autobedrijven verkochten van januari tot en met september 460.386 gebruikte auto’s en dat is 1,6 procent meer dan in de eerste drie kwartalen van 2018. Particulieren onderling verhandelden dit jaar met 512.032 stuks maar liefst 10,9 procent minder occasions dan in dezelfde periode vorig jaar.

Zekerheid en garanties
Ondanks de opkomst van digitale advertentiemogelijkheden daalt de particuliere handel al jaren. In heel 2007 kochten consumenten nog in ruim 845.000 gevallen hun auto van een andere particulier, vorig jaar lag dat aantal op 743.500 en met de ontwikkelingen dit jaar zal het eindtotaal voor 2019 waarschijnlijk op minder dan 670.000 uitkomen. De verkoop van occasions door autobedrijven bedroeg in 2007 ruim 1.053.000 stuks en afgelopen jaar was dat bijna 1.250.000. Autokopers blijken dus vooral op zoek naar zekerheid en kloppen daarvoor aan bij een professioneel adres, in plaats van op jacht te gaan naar een koopje bij een particulier, met alle risico’s van dien. Auto’s worden technisch bovendien alsmaar complexer en dan is het zaak terug te kunnen vallen op een expert en op sluitende garanties indien zich onverhoopt problemen voordoen.

 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Smart IM vindt groeipartner in Capital A
Smart IM, toonaangevend online marketingbureau, kondigt nieuwe aandeelhouders aan. Capital A verkrijgt meerderheidsbelang. Smart IM ziet deze ontwikkeling als startschot voor een nieuwe groeifase.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken