Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
2 oktober 2019
 

Relatiegeschenkentrends voor het najaar

 
 

Laar uw relatiegeschenken beïnvloeden door het seizoen

U wilt uw klanten eens met een extraatje belonen voor hun trouw? Of u wilt uw naamsbekendheid vergroten door potentiële klanten een presentje te geven? Relatiegeschenken zijn een uitstekende manier om uw onderneming onder de aandacht te brengen of te houden bij potentiële of bestaande klanten.

Relatiegeschenken kunnen als marketingtool het gehele jaar door ingezet worden. Toch zijn er bepaalde producten die meer geschikt zijn voor het ene jaargetijde dan het andere. Aangezien momenteel de dagen alweer wat korter worden en het alweer wat frisser wordt, licht Jurien Talen van Maxilia de trends voor relatiegeschenken toe voor de herfst.
 
Relatiegeschenken voor buiten
Hoewel er natuurlijk ook voor leuke gadgets als relatiegeschenk kan worden gekozen, zijn praktische gebruiksartikelen toch vaak het meest effectief. Talen: "Na een heerlijk warme en droge zomer, is er soms in een keer een omslag merkbaar naar donker, fris en nat herfstweer. Er zijn diverse relatiegeschenken die mensen dan opeens vaak gaan gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan een paraplu, zadelhoesje of lampjesset voor een fiets, of een poncho of bodywarmer. Door het vele gebruik is het artikel met daarop uw naam of logo goed zichtbaar." Hij vult aan dat u hierin zelf kunt bepalen hoe origineel het artikel zal zijn. "Natuurlijk kunt u bijvoorbeeld een gewone ronde paraplu kiezen, maar er zijn ook paraplu’s in hartvorm, met led-licht of die opgevouwen kunnen worden tot een handtas."
 
Relatiegeschenken voor binnen

Wanneer het buiten slechter weer wordt, besteden mensen meer tijd binnenshuis door. Talen benoemt dat u met uw relatiegeschenk ook juist een warme en aangename sfeer kunt benadrukken. "Mensen hebben in deze periode behoefte aan huiselijkheid. Denk hierbij maar eens aan geurkaarsen, comfortabele fleecedekens, een sjaal of mok. Nu mensen weer meer tijd binnen gaan doorbrengen, gebruiken ze daar andere artikelen dan dat ze in de lente of zomer doen. Juist in de periode dat het donkerder en guurder wordt, laat u het juiste relatiegeschenk met eventueel een logo of bedrijfsnaam goed opvallen."
 
Relatiegeschenk in aanloop naar kerst
Wilt u uw relatiegeschenken pas wat later in het najaar aan uw bestaande of potentiële klanten geven? Dan kunt u volgens Talen ook gelijk nadenken over een kerstthema. "Door een relatiegeschenk in een kerstthema te geven, slaat u twee vliegen in een klap. U hoeft niet meerdere presentjes te gaan geven, en juist in aanloop naar de kerst waarderen mensen cadeautjes extra. Bij het kerstthema kunt u bijvoorbeeld denken aan opvallende kerstsokken, bedrukte kerstballen of -hangers, een kerstmuts of zelfs een klein kerstboomstekje."
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Welke hypotheek past bij de zzp'er?
Hoeveel hypotheek je als zzpâÄôer kunt krijgen hangt af van een aantal zaken. De hoogte van je inkomen is natuurlijk van het grootste belang.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Financiele schade beperken als zzp'er: welke verzekeringen zijn belangrijk?
De financiele schade voor uiteenlopende risico's is te beperken met zzp verzekeringen.
Fleet Management inzetten voor uw bedrijf: dit zijn de voordelen
Steeds vaker wordt er binnen bedrijven die te maken hebben met transportkosten en logistiek, gebruik gemaakt van Fleet management.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
E-rijden nog steeds beloond
Het aantal elektrische auto's neemt toe. Vorig jaar zijn er weer meer volledig elektrische auto's verkocht.
BOEKENNIEUWS
We kiezen het spel niet. We bepalen de regels niet. Maar we kiezen wel hoe we spelen.
Simon Sinek bereikte miljoenen lezers met zijn bestseller ‘Begin met het Waarom’, nu is er de langverwachte opvolger 'Het oneindige spel'. In ‘Het oneindige spel’ laat Sinek zien dat ondernemen en werken wel een duidelijk begin hebben, maar geen echt einde: ze vormen een oneindig spel. Anders dan bij voetbal of schaken, met hun heldere spelregels en duidelijke einde, kun je nooit van een eindoverwinning spreken; telkens vind je nieuwe uitdagingen op je pad.
Lees verderMeer boeken