Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
2 oktober 2019
 

Relatiegeschenkentrends voor het najaar

 
 

Laar uw relatiegeschenken beïnvloeden door het seizoen

U wilt uw klanten eens met een extraatje belonen voor hun trouw? Of u wilt uw naamsbekendheid vergroten door potentiële klanten een presentje te geven? Relatiegeschenken zijn een uitstekende manier om uw onderneming onder de aandacht te brengen of te houden bij potentiële of bestaande klanten.

Relatiegeschenken kunnen als marketingtool het gehele jaar door ingezet worden. Toch zijn er bepaalde producten die meer geschikt zijn voor het ene jaargetijde dan het andere. Aangezien momenteel de dagen alweer wat korter worden en het alweer wat frisser wordt, licht Jurien Talen van Maxilia de trends voor relatiegeschenken toe voor de herfst.
 
Relatiegeschenken voor buiten
Hoewel er natuurlijk ook voor leuke gadgets als relatiegeschenk kan worden gekozen, zijn praktische gebruiksartikelen toch vaak het meest effectief. Talen: "Na een heerlijk warme en droge zomer, is er soms in een keer een omslag merkbaar naar donker, fris en nat herfstweer. Er zijn diverse relatiegeschenken die mensen dan opeens vaak gaan gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan een paraplu, zadelhoesje of lampjesset voor een fiets, of een poncho of bodywarmer. Door het vele gebruik is het artikel met daarop uw naam of logo goed zichtbaar." Hij vult aan dat u hierin zelf kunt bepalen hoe origineel het artikel zal zijn. "Natuurlijk kunt u bijvoorbeeld een gewone ronde paraplu kiezen, maar er zijn ook paraplu’s in hartvorm, met led-licht of die opgevouwen kunnen worden tot een handtas."
 
Relatiegeschenken voor binnen

Wanneer het buiten slechter weer wordt, besteden mensen meer tijd binnenshuis door. Talen benoemt dat u met uw relatiegeschenk ook juist een warme en aangename sfeer kunt benadrukken. "Mensen hebben in deze periode behoefte aan huiselijkheid. Denk hierbij maar eens aan geurkaarsen, comfortabele fleecedekens, een sjaal of mok. Nu mensen weer meer tijd binnen gaan doorbrengen, gebruiken ze daar andere artikelen dan dat ze in de lente of zomer doen. Juist in de periode dat het donkerder en guurder wordt, laat u het juiste relatiegeschenk met eventueel een logo of bedrijfsnaam goed opvallen."
 
Relatiegeschenk in aanloop naar kerst
Wilt u uw relatiegeschenken pas wat later in het najaar aan uw bestaande of potentiële klanten geven? Dan kunt u volgens Talen ook gelijk nadenken over een kerstthema. "Door een relatiegeschenk in een kerstthema te geven, slaat u twee vliegen in een klap. U hoeft niet meerdere presentjes te gaan geven, en juist in aanloop naar de kerst waarderen mensen cadeautjes extra. Bij het kerstthema kunt u bijvoorbeeld denken aan opvallende kerstsokken, bedrukte kerstballen of -hangers, een kerstmuts of zelfs een klein kerstboomstekje."
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Een bedrijfspand verhuren: hier dient u allemaal rekening mee te houden
Naast het feit dat het verhuren van een bedrijfspand lucratief kan zijn, zit je ook aan een aantal regeltjes vast waar aan gehouden dient te worden.
Creditcard kosten
Een creditcard is voor heel veel mensen onmisbaar. Het brengt een zeker comfort met zich mee waar veel mensen die reizen of online aankopen doen aan gewend zijn geraakt
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken