Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
1 oktober 2019
 

Zo voegt de verpakking waarde toe aan een product

 
 

Maak van uw product een cadeau dankzij de verpakking

Hebt u een webshop waar u producten verkoopt aan zakelijke of particuliere klanten? Veel ondernemers met een webshop besteden veel aandacht aan de producten die ze verkopen, maar minder aan de verpakking.

En dat is jammer, want de verpakking kan echt waarde toevoegen aan een product. Hoe? Richard Wijmans van Packaging.nl vertelt er meer over.
 
Een product voelt als een cadeautje
Wijmans benoemt als eerst het verschil in verpakkingen tussen producten die in een winkel liggen, en die online worden verkocht. "Aan verpakkingen van producten in een winkel wordt vaak veel aandacht besteed. De verpakking moet er hier voor zorgen dat een product opvalt tussen alle andere producten. Ondanks dat mensen die iets in een webshop kopen al voor het product hebben gekozen, hoeft dit niet te betekenen dat er geen aandacht hoeft te worden gegeven aan de verpakking."
Hij vergelijkt volwassenen met kinderen. "Als kinderen iets krijgen, ontlenen ze al veel plezier aan het uitpakken van een cadeautje. Een feestelijke cadeauverpakking maakt het cadeau extra bijzonder. Ditzelfde geldt wanneer mensen iets ontvangen dat ze in een webshop besteld hebben. Het bestelde product uitpakken laat ze het echt als een cadeautje aanvoelen."
 
Van budget naar premium
Daarnaast benoemt Wijmans dat een mooie verpakking de productwaarde verhoogt. "Een simpel productdesign met een simpele verpakking kan goedkoop aandoen. Om uw klanten het gevoel te geven dat ze echt iets krijgen voor hun geld, kan een verpakking van grote waarde zijn. Een geschenkverpakking kan een product van budget in premium veranderen. Klanten schatten de verpakkingsinhoud namelijk hoger in bij een luxe verpakking."
 
Ook de verpakking vertelt een verhaal
Volgens Wijmans kan de verpakking van een product een verhaal vertellen dat het product los niet alleen kan. "De verpakking geeft een extra mogelijkheid om met uw klant te communiceren. Denkt u hierbij maar eens aan productvoordelen of productinformatie. Zo hoeft u bijvoorbeeld geen losse beschrijving of handleiding toe te voegen bij een product. Ook kan de verpakking gebruikt worden om andere reclameboodschappen toe te voegen die voor een klant belangrijk zouden zijn. Een voorbeeld hiervan zijn nieuwe bijbehorende producten die ook interessant zouden kunnen zijn."
 
Verhoging van de merkherkenning
 Als uw klanten een besteld product ontvangen, is het mooi als direct aan de verpakking al te herkennen waar het besteld is. Wijmans: "Iedereen herkent bijvoorbeeld direct de blauw met witte dozen van Bol.com. Door uw producten in een verpakking te verzenden die goed herkenbaar zijn, verhoogt dit de merkherkenning."
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Smart IM vindt groeipartner in Capital A
Smart IM, toonaangevend online marketingbureau, kondigt nieuwe aandeelhouders aan. Capital A verkrijgt meerderheidsbelang. Smart IM ziet deze ontwikkeling als startschot voor een nieuwe groeifase.
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken