Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
30 september 2019
 

Zzp’er kiest op prijs-kwaliteitverhouding zijn automerk

 
 

Informatie over het automerk komt voor 68 procent van internet

De prijs-kwaliteitverhouding is voor zzp’ers het belangrijkst bij de keuze voor een bepaald automerk. Bij bijna de helft van de ondervraagde zzp'ers (49 procent) geeft de prijs-kwaliteit de doorslag. Dat blijkt uit onderzoek van ZZP Barometer onder 760 zzp’ers.

Daarnaast zegt achttien procent van de ondervraagden dat de goede ondersteuning/service van de dealer belangrijk is bij hun keuze.     
Vergelijkt men eerder onderzoek van ZZP Barometer over hetzelfde onderwerp, dan blijkt dat er toch enige verschuiving heeft plaatsgevonden, in 2018 liet 58 procent de keuze voor een automerk nog afhangen van de prijs-kwaliteitverhouding.

Lage kosten niet grootste motief
Bijna de helft van de ondervraagden let op prijs-kwaliteit. Andere punten die werden benoemd waar naar gekeken werd bij de keuze tussen de diverse automerken zijn o.a. de service van de dealer (achttien procent), lage kosten (vijftien procent), brandstofgebruik (veertien procent). Of het automerk ook elektrische auto’s heeft gaf bij tien procent de doorslag.
Onder meer het comfort, de veiligheid, het rijgedrag en liefde voor het merk werden benoemd in de categorie overig (25 procent).

Informatie vergaren via internet en netwerk
Van de ondervraagden geeft 68 procent aan de informatie over de voordeligste opties voor het aanschaffen van een auto van het internet te halen. 25 procent van de ondervraagden vertrouwt op het eigen netwerk om kennis over een automerk te verkrijgen. Een deskundige vragen komt op de derde plaats met twintig procent van de ondervraagden. Specifiek een autodealer bezoeken doet dertien procent van de ondervraagden. 
Voor meer informatie over dit onderzoek, bekijk de infographic
 
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Smart IM vindt groeipartner in Capital A
Smart IM, toonaangevend online marketingbureau, kondigt nieuwe aandeelhouders aan. Capital A verkrijgt meerderheidsbelang. Smart IM ziet deze ontwikkeling als startschot voor een nieuwe groeifase.
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken