Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
23 september 2019
 

Nederlander niet bereid te betalen voor duurzame levering pakketjes

 
 

Bijna 90 procent zou wel langer willen wachten op duurzame levering

Slechts negentien procent van de Nederlanders is bereid om extra te betalen voor een duurzame* levering van een online bestelling. Dat blijkt uit een onderzoek van Multiscope in opdracht van Trusted Shops onder ruim 1.000 Nederlanders.

Een opvallend resultaat volgens het webshopkeurmerk aangezien duurzaamheid bij veel bedrijven en onder consumenten een hot topic is. Zo bleek begin september dat mensen zich zorgen maken over het milieu en dat men steeds minder vlees eet en plastic flesjes koopt.Van de mensen die bereid zijn om te betalen voor een duurzame levering zou een kwart maar liefst €4,95 extra betalen. Echter, toont het onderzoek ook aan dat 71 procent van de Nederlanders wel kiest voor een duurzame levering als daar geen extra kosten aan verbonden zijn.

Een dag langer wachten
Ondanks dat slechts negentien procent van de Nederlanders bereid is om te betalen voor een duurzame levering, wil men wel langer wachten op een pakketje dat duurzaam wordt geleverd. In totaal zou 86 procent van de ondervraagden bereid zijn om langer te wachten op hun online bestelling. Meer dan een kwart (29 procent) zou een dag langer wachten en 25 procent is bereid om twee dagen langer te wachten. De rest van de ondervraagden zou zelfs nog langer wachten op een online bestelling.

Nieuwe samenwerkingen aangaan
Volgens Tim Heinen, Country Manager Benelux bij Trusted Shops, is het enerzijds opvallend dat een minderheid van de Nederlanders bereid is om te betalen voor een duurzame levering, maar anderzijds ook begrijpelijk. "Consumenten vertrouwen er waarschijnlijk op dat webwinkels dit soort zaken intern regelen en hier niets extra’s voor rekenen."
"Duurzaamheid is een steeds belangrijker thema, ook in de online retail. Ik verwacht daarom dat steeds meer Nederlanders het belangrijk vinden om te weten welke weg een pakketje aflegt en hoe duurzaam dit verloopt," vervolgt Heinen. "Daarom zou ik webshops aanraden hieraan ook aandacht te besteden op hun website. Mijn advies voor webwinkels is om te kijken wat voor stappen er kunnen worden gezet op het gebied van duurzaamheid. Kijk bijvoorbeeld eens naar nieuwe samenwerkingen met bezorgbedrijven. Sommige partijen bezorgen alleen nog maar op de fiets of met een elektrisch voertuig, wat vaak goedkoper is en natuurlijk voor minder CO2-uitstoot zorgt."


 
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Smart IM vindt groeipartner in Capital A
Smart IM, toonaangevend online marketingbureau, kondigt nieuwe aandeelhouders aan. Capital A verkrijgt meerderheidsbelang. Smart IM ziet deze ontwikkeling als startschot voor een nieuwe groeifase.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken