Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
19 augustus 2019
 

Vijf tips om van SEO een succes te maken

 
 

Hoog scoren levert omzet op

Search Engine Optimisation is een hot onderwerp. Ondernemers willen zijn waar hun potentiële klanten zich bevinden en dat is vaak op Google. En waarom niet? Hoog scoren in de zoekmachine levert bedrijven jaarlijks veel omzet en klanten op.

De bedrijven die op dit moment succesvol zijn in SEO weten als geen ander hoe lucratief het is. Ondanks de soms hoge kosten die worden betaald is Google een erg winstgevend kanaal om websitebezoekers binnen te halen. In dit artikel geeft SEO-trainer Hans Keeren van Qonvert vijf tips om van uw SEO een succes te maken.
 
Beoordeel zelf de top tien van Google
Volgens Keeren is het belangrijk dat ondernemers eerst zelf naar Google kijken voordat ze iemand benaderen voor SEO. "Voordat een ondernemer een SEO expert inhuurt heeft hij altijd wel een idee op welk zoekwoord hij wil scoren. Ik raad elke ondernemer aan om zelf eerst een zoekopdracht op zijn favoriete zoekwoord te doen en dan te kijken wat er naar boven komt. Als bijvoorbeeld een restauranthouder op zijn favoriete zoekwoord alleen maar bedrijfsgidsen in de top tien ziet dan wordt het moeilijk om daar tussen te komen. Google kijkt namelijk naar de intentie van een zoekopdracht. Er wordt ingeschat wat de bezoeker echt wil als hij iets intypt in Google. Wilt u als ondernemer in die top tien komen, dan moet u aan die intentie voldoen. Anders verschijnt u daar niet in. Als u dat weet als ondernemer dan wordt het makkelijker om met een specialist te communiceren en lopen uw verwachtingen synchroon met de werkelijkheid."
 
Vraag een SEO-specialist bij de bouw van een nieuwe site
Bij de bouw van een website gaan volgens Keeren regelmatig een hoop SEO-dingen mis. "Voor de realisatie van een succesvolle SEO is het belangrijk dat een website vanaf de start goed is gebouwd. Anders kan het later alsnog resulteren in een drastische afname van het aantal bezoekers en omzet. Het beste advies is om een externe SEO specialist in te huren die u begeleidt bij het gehele traject. Veel ondernemers willen graag overal alles vanaf weten en het liefst zoveel mogelijk zelf doen. Toch is het beter om een professionele SEO-specialist in te huren. Better safe then sorry."
 
Houd uw eigen data bij

Keeren ziet dat te weinig ondernemers het heft zelf in handen nemen. "Omdat ondernemers  druk zijn hebben ze vaak geen tijd of zin om hun eigen data bij te houden. Dat is jammer want deze gegevens zijn makkelijk toegankelijk. Een ondernemer kan in Google Analytics precies bekijken hoeveel bezoekers hij per maand heeft. Daarnaast ziet hij in Google Search Console precies via welke zoekwoorden mensen op zijn website belanden. Op deze manier is hij in staat om betere beslissingen te nemen en om überhaupt te weten wat er zich afspeelt binnen zijn commerciële apparaat."
 
Bouw een merk
"De laatste jaren scoren merken beter in Google dan vroeger. Dat komt omdat Google op die manier meer kwaliteit naar boven krijgt," aldus Keeren. "Google is echt goed geworden in het detecteren van kwaliteit. Een aantal tips om een goed merk te bouwen zijn een fantastische klantenservice, een mooi product, goede marketing en goede reclames zodat mensen vaak op uw merknaam zoeken."
 
Maak van contentcreatie een prioriteit
De laatste tip van Keeren gaat over contentcreatie. "Content gericht op de websitebezoeker straalt vertrouwen uit en trekt meer klanten aan. Eigenlijk is contentcreatie een onderdeel van het bouwen van een merk. Toch moet het hier apart worden vermeld. Dat komt omdat Google erg veel waarde hecht aan goede content. Zij maken daar in hun communicatie ook steeds een issue van. Zorg ervoor dat uw content uitmuntend is. Zomaar wat blogartikelen publiceren heeft geen zin. Leef u in uw bezoeker in en maak de best mogelijke content die er bestaat. Content moet relevant zijn, betrokkenheid creëren en een versterkend effect hebben."
 

 
Doorsturen »  1 reactie »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Caroline van Aart  |   | 
21-01-2020
 | 
13:23 uur
Het is inderdaad belangrijk om als ondernemer allereerst te weten op welk zoekwoord je gevonden wilt worden. Daarna ga je aan de slag met dit zoekwoord en ga je content schrijven waar dit woord veelvuldig in voorkomt. Dit moet wel kwalitatieve content zijn.

Wil je ook meer online zichtbaar zijn of heb je kwalitatieve content nodig? Daar kunnen wij je bij helpen. Kijk eens op onze website.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Sportende werknemers verzuimen gemiddeld 6 dagen per jaar minder
Een onderneming is gebaat bij ondernemers die optimaal presteren. Dat betekent onder andere dat het verzuim door ziekte of andere ongemakken zoveel als mogelijk moet worden teruggebracht.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
We kiezen het spel niet. We bepalen de regels niet. Maar we kiezen wel hoe we spelen.
Simon Sinek bereikte miljoenen lezers met zijn bestseller ‘Begin met het Waarom’, nu is er de langverwachte opvolger 'Het oneindige spel'. In ‘Het oneindige spel’ laat Sinek zien dat ondernemen en werken wel een duidelijk begin hebben, maar geen echt einde: ze vormen een oneindig spel. Anders dan bij voetbal of schaken, met hun heldere spelregels en duidelijke einde, kun je nooit van een eindoverwinning spreken; telkens vind je nieuwe uitdagingen op je pad.
Lees verderMeer boeken