Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
2 augustus 2019
 

Consumenten krijgen hun items het liefst overdag thuisbezorgd

 
 

Verzending is belangrijk onderdeel van e-commerce

Verrassend maar waar: de Nederlandse consument heeft de voorkeur voor het overdag laten thuisbezorgen van pakketjes. Dit blijkt uit het Ecommerce rapport 2019 dat in samenwerking met SAP Customer Experience is opgesteld.

Bijna de helft van de respondenten (46 procent) geeft aan dat thuisbezorgen tijdens de daguren hun voorkeur heeft. Een kwart (24 procent) gaat ook voor thuisbezorging, maar dan in de avond.
In nieuwsgierige collega’s hebben niet veel respondenten zin. Slechts twee procent geeft aan dat ze een pakket het liefst op kantoor ontvangen. Een deel haalt de items liever op bij een distributiepunt (negen procent) en vijftien procent vist het met alle liefde uit de brievenbus.
 
Haastige spoed is meestal goed
Consumenten wachten daarnaast liever niet te lang op een pakketje. De helft van de Nederlanders geeft aan een pakket binnen drie tot vijf dagen te willen ontvangen. 34 procent van de bevolking heeft nog minder geduld en vindt dat het niet langer dan één à twee dagen mag duren. Slechts elf procent is wat coulanter en gunt de bezorger zes of meer dagen. Wanneer mensen online aan het browsen zijn, kan de snelheid van bezorgen invloed hebben op de keuze voor een webshop. Voor 23 procent van de respondenten is dit de reden om voor een webshop te kiezen. 
Shana Snellen, Marketing Manager Benelux: "Uit onderzoek blijkt keer op keer hoe belangrijk de verzending voor consumenten is. Ze willen niet te lang wachten op een pakket en de verzendkosten mogen niet onverwacht hoog zijn. Ze verwachten door een webshop ontzorgd te worden. Het bezorgbeleid is onlosmakelijk verbonden met de service van een bedrijf. Als u de klant op nummer één wil zetten, dan moet ook dit tiptop in orde zijn."
 

 
 
 

 
Doorsturen »  2 reacties »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Jan Bloemendaal  |   | 
7-08-2019
 | 
12:41 uur
Uiteraard is dit wel afhankelijk van het product. Wanneer men bijvoorbeeld een mat op maat aanschaft, dan begrijpt men dat ivm de grootte van de mat de verzendkosten wat hoger liggen en tevens de levertijd wat langer is.

Praten we over simpele kant-en-klare producten, dan kan ik mij goed voorstellen dat mensen niet te lang erop willen wachten en dat haastige spoed ťcht goed is.
Karlijn  |   | 
30-08-2019
 | 
12:14 uur
Wij leveren voornamelijk voor industriŽle klanten en klusbedrijven. Die willen weten waar ze aan toe zijn ivm planning.

Voor kant en klare producten ben ik het met de voorgaande reactie eens.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Smart IM vindt groeipartner in Capital A
Smart IM, toonaangevend online marketingbureau, kondigt nieuwe aandeelhouders aan. Capital A verkrijgt meerderheidsbelang. Smart IM ziet deze ontwikkeling als startschot voor een nieuwe groeifase.
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken