Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
17 juli 2019
 

Vijf tips om uw bedrijf te laten groeien

 
 

Groei van uw onderneming betekent ook groei voor u als persoon

In Nederland neemt het aantal ondernemers nog steeds toe. Veel van deze ondernemers zijn ZZP’ers. Vaak hebben ze hun bedrijf een tijdje na de start op orde, hebben ze een mooie en stabiele klantenbasis en lopen de zaken goed. Voor velen is het echter wel een wens hun bedrijf te laten groeien.

En waarom niet, als u producten of diensten levert waar vraag naar is bij klanten? Groei van uw onderneming betekent ook groei voor u als ondernemende persoon. Op een gegeven moment zult u bijvoorbeeld uw onderneming anders moeten gaan organiseren. Zo bent u minder tijd kwijt aan randzaken, en kunt u zich weer echt met het ondernemen bezighouden. Waar u hierbij aan kunt denken? Casper Creyghton van Dbf.nl geeft vijf tips om uw bedrijf te laten groeien.
 
Gestructureerd groeien
Creyghton ziet vaker voorkomen dat ondernemingen te snel of ongestructureerd groeien. "Als u producten of diensten levert die erg gewild zijn, kan het lonken om maar aan de groeiende vraag te blijven voldoen. Dit levert echter vaak problemen op, omdat visie op de groei ontbreekt. Maak daarom een plan zodat u goed voorbereid kunt groeien. Wat is uw doel? Waarin wilt u groeien? Wilt u meer klanten, meer producten of diensten aanbieden, meer medewerkers of meer omzet? Het is belangrijk om na te denken over de strategie die daarbij past."
 
Personeel aannemen
Indien u echt uw werk niet meer zelf allemaal kunt uitvoeren, wordt het volgens Creyghton tijd om personeel aan te nemen. "Uw eigen werkzaamheden veranderen hierdoor. U werkt niet meer solitair zonder verantwoording af te hoeven leggen, maar moet mensen inwerken en managen. Voor velen is het een belangrijk proces medewerkers te leren vertrouwen." Bang voor de financiële verantwoordelijkheid en administratie die komt kijken bij personeel? Niet nodig volgens Creyghton: "Er zijn diverse constructies waarbij uzelf het personeel niet in dienst neemt, zoals via een uitzendbureau of payrolling."
 
Webcare uitbesteden
Daarnaast is het volgens Creyghton ook goed bepaalde werkzaamheden uit te besteden. "Een goed voorbeeld hiervan is het uitbesteden van de webcare. Een belangrijk deel van bijvoorbeeld de marketing en het klantcontact vindt tegenwoordig online plaats. Niet iedere ondernemer weet dit voldoende te benutten, of heeft er voldoende tijd voor. Door het aan andere professionals over te laten, kunt u meer tijd besteden aan het ondernemen."
 
Administratie uitbesteden
Nog een taak die volgens Creyghton goed uitbesteed kan worden, is de administratie van een onderneming. "De boekhouding is bij de meeste ondernemers het minst gewilde werk, maar helaas wel nodig. Voorkom dat uw administratie blijft liggen tot een moment waarop u weer de omzetbelasting moet aangeven, waarbij u er extra veel tijd aan kwijt bent. U hoeft zelf niet meer in de weer met bijvoorbeeld declaraties, en hoeft geen tijd te besteden aan het lezen over de nieuwste fiscale regels."
 
Leren van anderen
De laatste tip die Creyghton wil geven, heeft met het inwinnen van advies te maken. "Het kan erg informatief zijn advies te vragen aan andere ondernemers die willen groeien, of al gegroeid zijn. Zo kunt u bepaalde valkuilen voorkomen, u kunt van elkaar leren en met elkaar overleggen. Er zijn diverse platforms waar u terecht kunt voor bijeenkomsten, trainingen of advies."
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Smart IM vindt groeipartner in Capital A
Smart IM, toonaangevend online marketingbureau, kondigt nieuwe aandeelhouders aan. Capital A verkrijgt meerderheidsbelang. Smart IM ziet deze ontwikkeling als startschot voor een nieuwe groeifase.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken