Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
5 juni 2019
 

Digitalisering is geen bedreiging maar een kans

 
 

Behoefte aan online dienstverlening groeit, ook als het op printen aankomt

Vele copyshops in Nederland worden onder druk gezet door de digitalisering. Het Groningse Studentendrukwerk ziet dit echter als een kans.

Steeds meer copyshops in Nederland staan onder druk door de digitalisering. Studenten en scholieren lezen steeds vaker online, in plaats van traditionele geprinte bladen. Daarnaast willen hogescholen ook vaak een stap wagen naar de digitale wereld. Drukkerijen zoals Studentendrukwerk hebben een manier gevonden om zich toch te onderscheiden van de traditionele copyshops. Marck Snip van Studentendrukwerk zegt hier het volgende over: "Mensen willen in principe niet meer van de bank af en hebben dus behoefte aan online diensten. Dit geldt niet alleen voor het bestellen van eten, maar ook voor drukwerk. Door mee te gaan met de digitalisering blijft u ook mee gaan met de klantbehoeftes ’’.

Overgang naar internet
Online copyshops hebben een efficiënte formule gevonden om in te spelen op de overgang naar het internet. Doordat alles gestandaardiseerd plaats vindt, kunnen internetdrukkers hier een goedkoper prijskaartje aan hangen. Ook zijn de prijzen over het algemeen inzichtelijker. Voor de digitalisering wordt er als vuistregel gezegd: ‘first movers’ worden als eerst beloond. Omgekeerd geldt dit ook zo: twijfelaars worden zonder pardon afgestraft.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Smart IM vindt groeipartner in Capital A
Smart IM, toonaangevend online marketingbureau, kondigt nieuwe aandeelhouders aan. Capital A verkrijgt meerderheidsbelang. Smart IM ziet deze ontwikkeling als startschot voor een nieuwe groeifase.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken