Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
22 mei 2019
 

Schoonste Winkelgebied Verkiezing 2019 van start

 
 

De zevende editie van de Schoonste Winkelgebied Verkiezing, een initiatief van Stichting Nederland Schoon, is van start gegaan. NederlandSchoon trekt de komende maanden door het land voor een uitgebreid onderzoek, waarbij het winkelend publiek wordt gevraagd hoe schoon zij hun winkelgebied vinden.

Daarnaast meten observatieteams de schoonheidsgraad van elk gebied. Alle uitkomsten zijn terug te vinden via het Scorebord Schone Winkelgebieden. Op donderdag 31 oktober wordt de winnaar bekendgemaakt. Voor meer informatie zie: nederlandschoon.nl. 
 
Scorebord Schone Winkelgebieden
Om het belang van schoon zichtbaar te maken introduceert NederlandSchoon elk jaar handvatten voor deelnemers. Nieuw dit jaar is een interactief Scorebord Schone Winkelgebieden waar de Schoonresultaten worden gedeeld van afgelopen jaar. Deelnemende gemeenten en winkelgebieden kunnen in één oogopslag zien hoe hun winkelgebied scoort ten opzichte van andere winkelgebieden en gemeenten, welke thema’s het goed doen en welke thema’s extra aandacht verdienen.
 
Helene van Zutphen, directeur NederlandSchoon voegt hieraan toe: "Het belang van een schoon straatbeeld staat bij gemeenten, ondernemers en beheerders steeds hoger op de agenda. Het is mooi om te zien dat al deze betrokkenen steeds vaker samen aan de slag gaan om een winkelgebied schoon te houden. Door mee te doen aan de Schoonste Winkelgebied Verkiezing krijgt een gemeente op een innovatieve manier inzicht door een interactief online dashboard. Zo worden resultaten makkelijk vergeleken om zodoende leerpunten uit te halen."
  
Schoon houdt schoon
Een zwerfafvalvrij straatbeeld heeft invloed op de beleving van het winkelende publiek. Het winkelen wordt als prettiger ervaren. Een schoon winkelgebied zorgt voor een langer verblijf van de consument, een hogere omzet, gevoel van veiligheid, aangenamere beleving en een positieve en sociale houding. Wanneer ondernemers betrokkenheid tonen in hun winkelgebied, ervaren de bezoekers dit als zodanig en gedragen zij zich ‘schoner’. Schoon houdt schoon. Bij de winnaar van de vorige editie, Winkelcentrum Glacisweg uit Maastricht, werken de winkeliers, ondernemers en de gemeente intensief samen om het winkelgebied schoon te houden. Daarnaast ervaren de bezoekers het winkelen als bijzonder prettig doordat er in het winkelcentrum zeer weinig zwerfafval te vinden is.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
PSD2 zal stimulans zijn voor voordelen zakelijke rekening
De komst van betaalrichtlijn PSD2, volweg Payment Services Directive 2, moet de openheid van de financiele wereld voortstuwen
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Steeds meer organisaties zien in dat verduurzamen van de bedrijfsvoering waarde oplevert. Zij willen een bijdrage leveren aan het beschermen van mensen, middelen en milieu. Maar hoe voorkomt een organisatie dat zij blijft steken in goede bedoelingen en vage ideeën? In ‘Duurzame bedrijfsvoering’ staat een groot aantal wetenschappelijke beproefde bedrijfseconomische en bedrijfskundige methoden en technieken die daadwerkelijk bijdragen aan het creëren van sociale, ecologische én financiële waarde.
 
Lees verderMeer boeken