Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
1 mei 2019
 

Stijgende klantverwachtingen bieden grootste zakelijke groeikansen

 
 

Vraag naar meer aanpasbare technologie om marktaandeel verder uit te bouwen

De meerderheid van de Nederlandse zakelijke markt (60 procent) ziet steeds hogere klantverwachtingen als belangrijke kans voor groei in een onzekere markt, zo blijkt uit een nieuw onderzoek in opdracht van Ricoh. De leidinggevenden zien deze ontwikkeling niet als hindernis, maar juist als kans om een concurrentievoordeel te creëren voor de eigen organisatie.

De vraag van klanten naar betaalbare oplossingen en diensten neemt toe, en hierbij helpt nieuwe technologie zakelijke leiders en hun medewerkers efficiënter te werken. Hierdoor is de inzet van nieuwe technologie uiteindelijk ook gunstig voor hun klanten.

Individuele behoeften
Ruim de helft (55 procent) van de Nederlandse zakelijke leiders wil nieuwe technologie dan ook gebruiken om meer controle uit te oefenen over de eigen organisatie en sneller te kunnen reageren op verandering. 54 procent zou echter willen dat het eenvoudiger was om technologie af te stemmen op individuele behoeften. Gezien de jaarlijkse kosten voor technologische vernieuwingen, die voor een Europees bedrijf gemiddeld rond de 26.000 euro liggen, is er ook duidelijk vraag naar meer kosteneffectieve manieren om up-to-date te blijven.
Maurits Aalders, Marketing Director, Ricoh Nederland, zegt: "Digitale disruptie is de afgelopen tien jaar bepalend in het bedrijfsleven. In samenwerking met het Robotics Centre of Excellence van de Rabobank hebben we bijvoorbeeld met robotisering geholpen om de voorbereidingstijd van verzekeringsadviesgesprekken terug te dringen van 41 naar zes minuten. Dat zorgt ervoor dat de werknemers van de Rabobank meer tijd overhouden voor andere taken, én de klanten minder lang op goedkeuring en verwerking van hun aanvragen hoeven te wachten. Dankzij onze nauwe samenwerking met zulke vooraanstaande Nederlandse bedrijven voor de ontwikkeling van nieuwe klantgerichte oplossingen, weten we hoe belangrijk het is dat investeringen in technologie zowel de organisatie als hun klanten helpen effectiever te zijn."
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
PSD2 zal stimulans zijn voor voordelen zakelijke rekening
De komst van betaalrichtlijn PSD2, volweg Payment Services Directive 2, moet de openheid van de financiele wereld voortstuwen
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Steeds meer organisaties zien in dat verduurzamen van de bedrijfsvoering waarde oplevert. Zij willen een bijdrage leveren aan het beschermen van mensen, middelen en milieu. Maar hoe voorkomt een organisatie dat zij blijft steken in goede bedoelingen en vage ideeën? In ‘Duurzame bedrijfsvoering’ staat een groot aantal wetenschappelijke beproefde bedrijfseconomische en bedrijfskundige methoden en technieken die daadwerkelijk bijdragen aan het creëren van sociale, ecologische én financiële waarde.
 
Lees verderMeer boeken