Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
1 mei 2019
 

Stijgende klantverwachtingen bieden grootste zakelijke groeikansen

 
 

Vraag naar meer aanpasbare technologie om marktaandeel verder uit te bouwen

De meerderheid van de Nederlandse zakelijke markt (60 procent) ziet steeds hogere klantverwachtingen als belangrijke kans voor groei in een onzekere markt, zo blijkt uit een nieuw onderzoek in opdracht van Ricoh. De leidinggevenden zien deze ontwikkeling niet als hindernis, maar juist als kans om een concurrentievoordeel te creëren voor de eigen organisatie.

De vraag van klanten naar betaalbare oplossingen en diensten neemt toe, en hierbij helpt nieuwe technologie zakelijke leiders en hun medewerkers efficiënter te werken. Hierdoor is de inzet van nieuwe technologie uiteindelijk ook gunstig voor hun klanten.

Individuele behoeften
Ruim de helft (55 procent) van de Nederlandse zakelijke leiders wil nieuwe technologie dan ook gebruiken om meer controle uit te oefenen over de eigen organisatie en sneller te kunnen reageren op verandering. 54 procent zou echter willen dat het eenvoudiger was om technologie af te stemmen op individuele behoeften. Gezien de jaarlijkse kosten voor technologische vernieuwingen, die voor een Europees bedrijf gemiddeld rond de 26.000 euro liggen, is er ook duidelijk vraag naar meer kosteneffectieve manieren om up-to-date te blijven.
Maurits Aalders, Marketing Director, Ricoh Nederland, zegt: "Digitale disruptie is de afgelopen tien jaar bepalend in het bedrijfsleven. In samenwerking met het Robotics Centre of Excellence van de Rabobank hebben we bijvoorbeeld met robotisering geholpen om de voorbereidingstijd van verzekeringsadviesgesprekken terug te dringen van 41 naar zes minuten. Dat zorgt ervoor dat de werknemers van de Rabobank meer tijd overhouden voor andere taken, én de klanten minder lang op goedkeuring en verwerking van hun aanvragen hoeven te wachten. Dankzij onze nauwe samenwerking met zulke vooraanstaande Nederlandse bedrijven voor de ontwikkeling van nieuwe klantgerichte oplossingen, weten we hoe belangrijk het is dat investeringen in technologie zowel de organisatie als hun klanten helpen effectiever te zijn."
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken