Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
9 mei 2011
 

Bel-me-niet-zakelijk: onnodig betalen

 
 

Naar aanleiding van diverse meldingen op Twitter en andere media over een zakelijk bel-me-niet register, raadpleegde de Stichting Infofilter het fraudemeldpunt . Deze bevestigde meerdere keren te zijn benaderd door verontruste ondernemers over de website van bel-me-niet-zakelijk.

De betreffende ondernemers gaven te kennen dat zij telefonisch werden benaderd om zich te laten registeren in het zakelijk bel-me-niet register. Aan deze registratie zouden kosten zijn verbonden. Dit in tegenstelling tot een registratie in het wettelijk Bel-me-niet Register. 

Financiële bijdrage
Het zakelijke register doet de mededeling dat óók bedrijven en instellingen hun telefoonnummer kunnen inschrijven in een dergelijk register, waarna andere telemarketingbedrijven hen niet meer mogen benaderen met een telefonisch aanbod. Hiermee is sprake van een vorm van ongeoorloofde mededinging, aldus de heer H. Leemans, directeur van het Wettelijk Bel-me-niet Register. Het zogenaamde bel-me-niet-zakelijk register profiteert immers van de bekendheid van het Bel-me-niet Register door aan te haken op de domeinnaam en maakt de keuze om de look en feel van de website te kopiëren. Bovenal staat het bel-me-niet-zakelijk register de Stichting Infofilter in de weg om op een effectieve manier uitvoering te geven aan de wetgeving rondom telemarketing. Dit wringt des te meer nu bel-me-niet-zakelijk een financiële bijdrage vraagt van haar abonnees die gevrijwaard wensen te blijven van ongevraagde communicatie. 

Gedupeerd?
De Stichting Infofilter wenst op geen enkele manier in verband gebracht wil worden met het bel-me-niet-zakelijk register en zal niet nalaten passende rechtsgevolgen hieraan te verbinden. Ten behoeve van casusvorming verzoekt de Stichting Infofilter ondernemers die gedupeerd zijn door het zakelijke bel-me-niet register dit te melden door een e-mail te sturen.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Smart IM vindt groeipartner in Capital A
Smart IM, toonaangevend online marketingbureau, kondigt nieuwe aandeelhouders aan. Capital A verkrijgt meerderheidsbelang. Smart IM ziet deze ontwikkeling als startschot voor een nieuwe groeifase.
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken