Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
15 april 2019
 

Twintig commercials genomineerd voor Reclamemuziek Awards 2018

 
 

Publiek kan gaan stemmen op favorietenvoor prestigieuze reclamemuziekprijs

Appelsientje, Koning Toto en YoungCapital behoren tot de genomineerden voor de Reclamemuziek Awards 2018. In totaal zijn er voor deze prestigieuze reclame- en muziekprijs meer dan 150 commercials ingestuurd.

Een deskundige jury heeft hieruit twintig commercials geselecteerd, verdeeld over twee categorieën: Bestaande Muziek en Gecomponeerde Muziek. Vanaf vandaag kan het publiek zijn stem uitbrengen op de muziek in beide categorieën.

Belang van muziek
Adformatie en Buma Cultuur zetten zich samen in om het toenemende belang van muziek in de reclamebranche onder de aandacht te brengen. Deze campagne trappen beide organisaties af met de Reclamemuziek Awards 2018, een verkiezing waarin de merken, muzikanten en media-componisten die het verschil maken door het gebruik van muziek in reclame beloond worden. De verkiezing, die sinds vijf jaar door Adformatie werd georganiseerd, is in de nieuwe opzet onderdeel geworden van de Buma Awards en het Buma Music in Motion event.

Tien nominaties per categorie
In elk van de twee categorieën van de Reclamemuziek Awards 2018 (Bestaande Muziek en Gecomponeerde Muziek zijn tien muziekstukken genomineerd. De winnaars worden bepaald door de stemmen van de vak- en publieksjury, waarbij het oordeel van beide jury’s elk voor 50 procent meetelt. Sinds 11 april kan iedereen in Nederland op reclamemuziekawards.eezyvote.com een stem uitbrengen. De winnaars zullen op 21 mei bekend gemaakt worden tijdens het Buma Music in Motion event, en op Adformatie.nl. Daarnaast zal tijdens het event en op Adformatie.nl de rol van muziek in reclame vanuit verschillende invalshoeken worden belicht.
Maartje Glas, Buma Cultuur: "Al eerder hebben Adformatie en Buma Cultuur gesproken over het gezamenlijk optrekken om reclamemuziek in ‘the spotlight’ te zetten en dit jaar hebben we de daad bij het woord gevoegd. Het betekent dat de Reclamemuziek Awards onderdeel worden van de Buma Awards en het Buma Music in Motion event. Zo krijgt de reclamemuziek de aandacht die dit onderdeel van de muziekbranche verdient."

Top tien Bestaande muziek
 

  • Appelsientje – ‘Gimme that sunshine’
  • Asics – ‘Beast’
  • Boots – ‘Dance, Shake, Move’
  • Disneyland Parijs – ‘The Impossible Dream’
  • Eneco – ‘Het Dorp’
  • Provincie Drenthe – ‘Uprising’
  • Samsung – ‘The Way I Love You’
  • Vodafone - 'You and Me'
  • Volkswagen Polo Russia – ‘Good Day’
  • Wakker Dier – ‘Stop de staleend’

Top tien Gecomponeerde muziek
 
  • BMW - ‘Gender Equality’
  • Hennep Uitvaart
  • TOTO - ‘Koning Toto’
  • Lotto - ‘En Rêve On Se Voit’
  • Museumnight 2018
  • Tears Dry Gin - ‘Tears in Heaven’
  • The Joy of Plants - ‘Thanks Plants’
  • Gentleman’s Ride - ‘The Motorcycle Symphony’
  • YoungCapital - ‘Proud To Be’
  • S7 Airlines - ‘In Tears’
Muziek is emotie
"Wat is een commercial zonder muziek? Muziek brengt emotie, muziek versterkt emotie. Bij genomineerde commercials heeft de muziek een extra dimensie toegevoegd aan de beelden. Verder is gelet op creativiteit en originaliteit. We zijn trots op de kwantiteit en verrast door de kwaliteit van de inzendingen," aldus juryvoorzitter Rob Beemster (Adformatie).

De vakjury
De vakjury bestaat uit specialisten van zowel bureau- als adverteerderszijde en professionals uit de muziekwereld:
 
  • Rob Beemster (Adformatie)
  • Menno de Boer (Radio 538)
  • Danielle Guirguis (Smarthouse)
  • Rogier de Bruin (Herc)
  • Mariette Leenhout (Randstad)
  • Sander van Maarschalkerweerd (Sizzer)
  • Bas Welling (WeFilm)
  • Johan Hoogewijs (filmcomponist)
  • Renger Koning (Soundbase)
De stemmen van de vakjury tellen voor 50 procent mee in het eindoordeel.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
E-rijden nog steeds beloond
Het aantal elektrische auto's neemt toe. Vorig jaar zijn er weer meer volledig elektrische auto's verkocht.
Fleet Management inzetten voor uw bedrijf: dit zijn de voordelen
Steeds vaker wordt er binnen bedrijven die te maken hebben met transportkosten en logistiek, gebruik gemaakt van Fleet management.
Welke hypotheek past bij de zzp'er?
Hoeveel hypotheek je als zzp’er kunt krijgen hangt af van een aantal zaken. De hoogte van je inkomen is natuurlijk van het grootste belang.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Financiele schade beperken als zzp'er: welke verzekeringen zijn belangrijk?
De financiele schade voor uiteenlopende risico's is te beperken met zzp verzekeringen.
BOEKENNIEUWS
We kiezen het spel niet. We bepalen de regels niet. Maar we kiezen wel hoe we spelen.
Simon Sinek bereikte miljoenen lezers met zijn bestseller ‘Begin met het Waarom’, nu is er de langverwachte opvolger 'Het oneindige spel'. In ‘Het oneindige spel’ laat Sinek zien dat ondernemen en werken wel een duidelijk begin hebben, maar geen echt einde: ze vormen een oneindig spel. Anders dan bij voetbal of schaken, met hun heldere spelregels en duidelijke einde, kun je nooit van een eindoverwinning spreken; telkens vind je nieuwe uitdagingen op je pad.
Lees verderMeer boeken