Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
15 april 2019
 

BMW 3-serie populairste occasion in Europa

 
 

Voor het elfde jaar op rij is de BMW 3-serie de populairste occasion in Europa. Zo staat dit Duitse automodel in Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk met stip op één, gevolgd door de ook altijd geliefde Volkswagen Golf. Dit blijkt uit het jaarlijkse Europe Report van AutoScout24.

Hierin worden vraag en aanbod van meer dan twee miljoen occasions in zeven Europese landen* met elkaar vergeleken op basis van merk, type, prijs en kleur. Ook blijkt dat de Hyundai Ioniq de meest gewilde elektrische occasion in Europa is, gevolgd door de Nissan Leaf.
 
Model-chauvinisme
In Nederland is de Volkswagen Golf (5,1 procent) het meest geliefde automodel, waarna de BMW 3-serie (4,3 procent) en de Volkswagen Polo (2,5 procent) volgen. In andere landen valt op dat vooral modellen uit eigen land populair zijn, waarbij Duitsland de kroon spant; alle vijf modellen zijn van Duitse makelij. In Frankrijk zijn maar liefst vier van de vijf aangeboden occasions van het Franse Peugeot of Renault. Ook Italië kent deze chauvinistische trekjes, want Fiat komt driemaal voor in de top vijf meest aangeboden occasions. Niet verrassend dat in Spanje de Seat Leon op een vierde plaats komt van populaire modellen.
Dit is de top vijf meest gezochte modellen in Europa:
1.            BMW 3-serie
2.            Volkswagen Golf
3.            Mercedes-Benz C-klasse
4.            BMW 5-serie
5.            Audi A4
 
Hyundai Ioniq populairste elektrische occasion
Elektrisch rijden wordt steeds aantrekkelijker en daarmee ook steeds populairder. Het blijkt dat Europese autorijders het vaakst zoeken naar een Hyundai Ioniq, gevolgd door de Nissan Leaf en Renault ZOE. Dit is de top tien populairste elektrische occasions met de gemiddelde vraagprijs in Europa:
1. Hyundai Ioniq                € 32.895
2. Nissan Leaf     € 23.819
3. Renault ZOE   € 14.959
4. Peugeot iOn     € 14.708
5. Smart fortwo   € 17.368
6. Renault Twizy € 5.992
7. Fiat 500            € 16.400
8. Volkswagen Golf            € 35.955
9. Tesla Model S                 € 74.731
10. Renault Kangoo           € 12.313

Grootste prijsdaling BMW 3-serie
Goed nieuws voor degenen die op zoek zijn naar een BMW 3-serie, want ondanks de populariteit van dit model, is de prijs het afgelopen jaar met 7.6 procent gedaald naar gemiddeld 16.124 euro. De prijs van het tweede populairste model Volkswagen Golf is ongeveer gelijk gebleven met 15.638 euro (-0,2 procent). De Mercedes-Benz C-klasse daarentegen is als enige model uit de top vijf in prijs gestegen met 2,3 procent naar gemiddeld 23.665 euro.
 
Duitse merken geliefd in Europa
Het valt op dat Duitse automerken nog steeds de top vijf van populairste automerken domineren in Europa. BMW staat met stip op één met maar liefst 14,1 procent van alle paginabezoeken, gevolgd door Mercedes-Benz, Audi en Volkswagen. Het enige niet-Duitse merk in de lijst op plaats vijf is, net als vorig jaar, het Amerikaanse Ford (4,6 procent). Gekeken naar het aanbod van automerken staat een merk uit eigen land op nummer één in Duitsland (Volkswagen), Frankrijk (Peugeot) en Italië (Fiat).
In Nederland bestaat de top vijf meest gezochte merken uit:
1.            Volkswagen (13,2 procent)
2.            Renault (11,6 procent)
3.            Mercedes-Benz (9,4 procent)
4.            Audi (9,0 procent)
5.            Ford (4,8 procent)

Europeanen kiezen voor zwart
Het afgelopen jaar zijn de populairste kleuren van occasions in Europa wederom onveranderd gebleven. Zwart is en blijft de meest gewilde occasionkleur met bijna een derde (29 procent) van alle zoekopdrachten. Hierna volgen grijs (19,7 procent), wit (15,2 procent), zilver (11,5 procent) en blauw (11,4 procent). In Nederland staat niet zilver, maar rood in de top vijf populairste kleuren met 5,4 procent van de zoekopdrachten.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Smart IM vindt groeipartner in Capital A
Smart IM, toonaangevend online marketingbureau, kondigt nieuwe aandeelhouders aan. Capital A verkrijgt meerderheidsbelang. Smart IM ziet deze ontwikkeling als startschot voor een nieuwe groeifase.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken