Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
11 april 2019
 

Korting trekt shoppers over de streep

 
 

Gemak, openingstijden en assortiment belangrijkste redenen om online te shoppen

De belangrijkste reden voor Nederlanders om online te shoppen is omdat het gemakkelijk vanuit huis kan. Voor bijna de helft van de shoppers (49 procent) is dit dé reden om online te winkelen.

Ook het feit dat webwinkels niet aan openingstijden verbonden zijn, wordt gezien als een van de grote voordelen van online shoppen (35 procent). Dit blijkt uit het Ecommerce rapport 2019 dat in samenwerking met SAP is opgesteld. 
Een andere reden om online te shoppen is het assortiment. 35 procent van de Nederlanders heeft het idee dat dit groter is in webshops. Dat de prijs online soms lager uitvalt speelt ook mee in de keuze voor het winkelen op het internet (30 procent), net als het feit dat producten gemakkelijker vergeleken kunnen worden via verschillende websites (29 procent).
 
Prijs belangrijk voor aankoop
Naar verwachting shopt 84 procent van de bevolking dit jaar online. Maar wat zorgt er nu voor dat een klant een aankoop doet? Voor meer dan de helft van de Nederlanders (58 procent) is de prijs van belang. Als online retailer is het dus raadzaam om een goede prijs te bieden. Anders zijn shoppers zo verdwenen naar een concurrent. Ook het bieden van speciale kortingen zorgt ervoor dat een kwart van de bevolking (25 procent) over de aankoopstreep gaat. Een laatste aandachtspunt voor de webwinkeliers zijn de verzendkosten. Voor 48 procent van de online shoppers is het namelijk van belang dat pakketten kosteloos worden bezorgd.
Mark de Bruijn, VP & Head of Marketing EMEA & MEE bij SAP Customer Experience: "We zien al jaren dat prijs belangrijk is voor de Nederlandse consument. Een te hoge prijs of onverwachte verzendkosten zorgen er namelijk voor dat shoppers hun online winkelwagen verlaten. Maar hoe belangrijk de prijs ook is, de online ervaring speelt ook een grote rol. Een manier om u als webwinkelier te onderscheiden is door de shopervaring persoonlijk, uniek en gemakkelijk te maken. Uit de resultaten van het Ecommerce rapport blijkt daarnaast dat het geven van korting het ook goed doet. Zorg dat dit een persoonlijke korting is, die past bij de wensen van de klant. Zo slaat u twee vliegen in één klap: een persoonlijke ervaring en een aantrekkelijke prijs."
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
PSD2 zal stimulans zijn voor voordelen zakelijke rekening
De komst van betaalrichtlijn PSD2, volweg Payment Services Directive 2, moet de openheid van de financiele wereld voortstuwen
BOEKENNIEUWS
Steeds meer organisaties zien in dat verduurzamen van de bedrijfsvoering waarde oplevert. Zij willen een bijdrage leveren aan het beschermen van mensen, middelen en milieu. Maar hoe voorkomt een organisatie dat zij blijft steken in goede bedoelingen en vage ideeën? In ‘Duurzame bedrijfsvoering’ staat een groot aantal wetenschappelijke beproefde bedrijfseconomische en bedrijfskundige methoden en technieken die daadwerkelijk bijdragen aan het creëren van sociale, ecologische én financiële waarde.
 
Lees verderMeer boeken