Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
21 maart 2019
 

De inzet van Internet of Things in de huidige on-demand economie

 
 

Retailer blijft transformeren

Retail buzzwoorden, zoals ‘personalization’ en ‘omnichannel’, zijn niet langer concepten en strategieën waar bedrijven naar streven, tegenwoordig zijn steeds meer retailers actief bezig om via nieuwe technologieën hun bedrijf te transformeren zodat deze relevant blijven in de hedendaagse on-demand economie.

De resultaten van Zebra Technologies’ tweede jaarlijkse Intelligent Enterprise Index, laten zien dat organisaties steeds proactief zijn wanneer het aankomt op de implementatie en het gebruik van Internet of Things (IoT) oplossingen. Verschillende belangrijke bevindingen wijzen op de toewijding van de retailsector voor dit transformatieproces.
 
Het versterken van de frontlinie medewerkers
Volgens het onderzoek, biedt op dit moment 42 procent van de retailers informatie vanuit hun IoT-oplossingen aan hun werknemers in real-time. Door middel van het uitrusten van winkelmedewerkers met real-time begeleiding voor zowel klanten als de winkelvoorraad, hebben deze medewerkers meer vrijheid om snellere en efficiëntere service aan te bieden.
 
Het realiseren van nieuwe inzetniveaus 
Naarmate retailers de waarde van het werken in deze data gedreven omgevingen beginnen in te zien, zullen de investeringen in IoT-oplossingen de komende tijd alleen maar toenemen. Van de respondenten in het onderzoek, verwacht 74 procent van de retailers dat de IoT investeringen in hun bedrijf de komende twaalf tot 24 maanden zullen toenemen. En 58 procent verwacht dat het IoT-plan van hun organisatie het komende jaar volledige geïmplementeerd zal zijn.
 
Verbeteren van de klantervaring 
De klantervaring blijft de centrale drijvende kracht achter de implementatie van IoT in retail. Bijna driekwart van de respondenten heeft aangegeven de data van hun IoT-oplossingen te gebruiken om de klantervaring te verbeteren.
Voor de hedendaagse retailers betekent het opereren als een echte ‘intelligente onderneming’ dat er geïnvesteerd moet worden in nieuwe technologieën. Ook moeten bedrijven de data die tot hun beschikking komt benutten om klanten in ieder stadium beter te kunnen bedienen. Door zich te verbinden aan deze criteria, kunnen retailers uiteindelijk een sterkere basis ontwikkelen die hen helpt relevant te blijven in het uiterst competitieve e-commerce landschap.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Een bedrijfspand verhuren: hier dient u allemaal rekening mee te houden
Naast het feit dat het verhuren van een bedrijfspand lucratief kan zijn, zit je ook aan een aantal regeltjes vast waar aan gehouden dient te worden.
Creditcard kosten
Een creditcard is voor heel veel mensen onmisbaar. Het brengt een zeker comfort met zich mee waar veel mensen die reizen of online aankopen doen aan gewend zijn geraakt
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken