Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
4 maart 2019
 

Digitieners shoppen het meest online

 
 

Millennials en generatie X blijven achter ten opzichte van de jeugd

Digitieners, Nederlandse jongeren tussen de veertien en twintig jaar, lopen voorop als het gaat om online shoppen. 84 procent van hen winkelt online, zo blijkt uit het Ecommerce rapport dat in samenwerking met SAP is opgesteld.

Daarnaast zitten ze vaker op sociale platformen dan andere generaties. Bijna alle digitieners (93 procent) gebruiken internet op hun mobiel.
Deze generatie is koploper als het gaat om online gedrag. Maar ook millennials maken graag gebruik van internet op hun smartphone: 90 procent van deze generatie doet aan mobiel internetten. Slechts de helft (53 procent) gebruikt het internet op zijn of haar smartphone om online te shoppen. Generatie X loopt hierin met 28 procent nog verder achter. Zij winkelen liever via een tablet dan via hun smartphone. De meeste Nederlanders winkelen nog altijd het liefst via hun PC of laptop (52 procent).
 
Stijging in social media advertising
Bij de gehele Nederlandse bevolking blijft het gebruik van social media groeien. Nu meer mensen op social media te vinden zijn, neemt het gebruik van social media advertising ook toe. Na ‘search advertising’ bracht deze vorm van adverteren het meeste geld op. Maar wie spenderen dan het meest via social media? Dat zijn Nederlanders tussen de 35 en 44 jaar. Zij zijn bereid om gemiddeld maximaal 78 euro uit te geven op social media, terwijl 25 tot 34-jarigen niet meer dan 55 euro willen betalen. Daartegenover staat wel dat jongeren tussen de zestien en 24 jaar het meest bereid zijn om producten via social media te kopen.
 
Steeds meer online shoppers
"Ieder jaar zien we dat het aantal mensen dat online shopt toeneemt. De nieuwe generaties zijn opgegroeid met het internet en oudere generaties zijn ook steeds meer bereid om in internetvaardigheden te investeren," stelt Mark de Bruijn, VP & Head of Marketing EMEA & MEE bij SAP Customer Experience. "Het is altijd belangrijk om naar de wens van de klant te luisteren, dus als zij via social media aankopen willen doen, moeten bedrijven hierop inspelen. Maar vergeet niet dat het vooral van belang is om op alle kanalen een positieve en consistente ervaring bieden."
 
Het ecommerce rapport is een verzameling van onderzoeken uit 2016, 2017 en 2018 van verschillende bronnen. Deze onderzoeken zijn gebundeld om een volledig beeld te geven van de status van ecommerce in Nederland.
 

 
Doorsturen »  2 reacties »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Koen  |   | 
5-03-2019
 | 
10:41 uur
Wij hebben naast onze fysieke winkel en website, marketing campagnes op Facebook en Instagram. Jongeren zijn niet direct onze doelgroep, maar we vinden het wel belangrijk om te hebben.
Ragna  |   | 
3-04-2019
 | 
13:19 uur
@Koen ze worden vanzelf oud genoeg om in je doelgroep te vallen.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken