Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
29 januari 2019
 

Vier op de tien Nederlanders laten humeur verpesten door slechte shopervaring

 
 

Stressvol winkelen verjaagt klant

Een slechte online shopervaring verpest bij 40 procent van de Nederlanders het humeur. Een negatieve webwinkelervaring is niet alleen slecht voor de gemoedsstemming van de consument, maar ook van de online retailer. Meer dan een derde rondt de aankoop namelijk niet af bij een stressvolle online shopervaring.

Dit blijkt uit de Emotional Shopping Index van Klarna. In dit onderzoek, dat is uitgevoerd onder 1.000 Nederlandse consumenten, zijn de shopervaringen van het online winkelend publiek in kaart gebracht.
 
Gegevens invullen is heikel punt
Het invullen van gegevens is bij het afronden van de aankoop een heikel punt. Ruim 40 procent vindt het irritant om veel gegevens in te vullen en twintig procent zegt eerder een aankoop te doen wanneer dit in één klik kan. Het goed inrichten van de betaalpagina is dus van belang voor de conversie. Sterker nog, een verwarrende checkout zorgt ervoor dat 50 procent van de shoppers afhaakt. Van de 50 procent die de aankoop wel doorzet keert 43 procent niet meer terug. 
Wilko Klaassen, General Manager BeNeFra van Klarna: "Uw humeur laten verpesten is sowieso geen goed idee, maar het is al helemaal zonde als dat komt door iets dat initieel leuk is om te doen: shoppen. Om een hogere conversie te realiseren is het daarom van belang om u als webwinkelier te focussen op een positieve, frictieloze ervaring voor consumenten. Zo houdt u de aandacht van de consument erbij en zorgt u voor meer verkopen en een hogere loyaliteit."
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken