Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
29 januari 2019
 

Vier op de tien Nederlanders laten humeur verpesten door slechte shopervaring

 
 

Stressvol winkelen verjaagt klant

Een slechte online shopervaring verpest bij 40 procent van de Nederlanders het humeur. Een negatieve webwinkelervaring is niet alleen slecht voor de gemoedsstemming van de consument, maar ook van de online retailer. Meer dan een derde rondt de aankoop namelijk niet af bij een stressvolle online shopervaring.

Dit blijkt uit de Emotional Shopping Index van Klarna. In dit onderzoek, dat is uitgevoerd onder 1.000 Nederlandse consumenten, zijn de shopervaringen van het online winkelend publiek in kaart gebracht.
 
Gegevens invullen is heikel punt
Het invullen van gegevens is bij het afronden van de aankoop een heikel punt. Ruim 40 procent vindt het irritant om veel gegevens in te vullen en twintig procent zegt eerder een aankoop te doen wanneer dit in één klik kan. Het goed inrichten van de betaalpagina is dus van belang voor de conversie. Sterker nog, een verwarrende checkout zorgt ervoor dat 50 procent van de shoppers afhaakt. Van de 50 procent die de aankoop wel doorzet keert 43 procent niet meer terug. 
Wilko Klaassen, General Manager BeNeFra van Klarna: "Uw humeur laten verpesten is sowieso geen goed idee, maar het is al helemaal zonde als dat komt door iets dat initieel leuk is om te doen: shoppen. Om een hogere conversie te realiseren is het daarom van belang om u als webwinkelier te focussen op een positieve, frictieloze ervaring voor consumenten. Zo houdt u de aandacht van de consument erbij en zorgt u voor meer verkopen en een hogere loyaliteit."
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
PSD2 zal stimulans zijn voor voordelen zakelijke rekening
De komst van betaalrichtlijn PSD2, volweg Payment Services Directive 2, moet de openheid van de financiele wereld voortstuwen
BOEKENNIEUWS
Steeds meer organisaties zien in dat verduurzamen van de bedrijfsvoering waarde oplevert. Zij willen een bijdrage leveren aan het beschermen van mensen, middelen en milieu. Maar hoe voorkomt een organisatie dat zij blijft steken in goede bedoelingen en vage ideeën? In ‘Duurzame bedrijfsvoering’ staat een groot aantal wetenschappelijke beproefde bedrijfseconomische en bedrijfskundige methoden en technieken die daadwerkelijk bijdragen aan het creëren van sociale, ecologische én financiële waarde.
 
Lees verderMeer boeken