Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
24 januari 2019
 

Sneller en makkelijker online shoppen dankzij AI en deep learning

 
 

AI maakt shoppen persoonlijker en slimmer

Retailers gebruiken kunstmatige intelligentie (AI) om informatie te vergaren, om in realtime te zien wat klanten bekijken en inzicht te krijgen in hun eerdere aankooppatronen. Op deze manier zijn ze in staat om nauwkeurige en gepersonaliseerde aanbevelingen te doen.

Met AI kunnen retailers dynamische verkoopprijzen toepassen op basis van de locatie, kenmerken en gewoonten van de klant. Zelfs na de aankoop kan AI bijvoorbeeld accessoires, garanties en andere logisch gerelateerde items aanbieden. Al helpt marketeers het gedrag van hun doelgroep te begrijpen en hun advertentieplaatsing te analyseren om ervoor te zorgen dat advertenties en campagnes effectief zijn en op de juiste manier worden weergegeven.
 
AI maakt winkelen eenvoudiger
Daarnaast maakt AI online winkelen nog eenvoudiger voor de gebruiker. Zo maakt online retailer Zalando in zijn uiterst efficiënte Optimal Cart Pick-algoritme gebruik van deep learning en GPU's (Graphics Processing Units). Pinterest gebruikt AI om de 'pin'-zoekopdrachten van klanten te stroomlijnen en hen de beste matches voor te schotelen. Omnious heeft een AI-gestuurde, geautomatiseerde tagging-engine ontwikkeld die modefoto’s twee keer zo snel markeert dan mensen dit kunnen.
 
Slim shoppen
Jet.com (e-commerce), Modiface (beauty-apps) en Olay (gezichtsverzorging) gebruiken AI om slim shoppen mogelijk te maken. Voor Jet.com optimaliseert AI leveranciers, voorraden en aanbiedingen, zodat het bedrijf bestellingen kan uitvoeren tegen de best mogelijke prijzen. Dankzij een combinatie van AI en modelleringstechnologie kunnen klanten van Modiface virtueel experimenteren met make-up voordat ze deze aanschaffen. Olay ontwikkelde een AI-gedreven tool waarmee klanten de perfecte producten voor hun huidtype kunnen vinden.
 
Positieve winkelervaring
Criteo (internetreclame), een Britse supermarktgigant en luchtvaartmaatschappij KLM gebruiken AI om positieve winkelervaringen te genereren. De AI-gebaseerde, predictive data-analytics van Criteo levert 55 miljard dollar op dankzij online advertenties die kopers stuurt richting producten die ze willen. Een Britse supermarktgigant heeft een AI-geoptimaliseerd magazijn ontwikkeld dat klantorders perfectioneert en stroomlijnt, en KLM neemt wekelijks deel aan 15.000 gesprekken op social media met behulp van de AI-technologie van DigitalGenius.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
De scheidslijn tussen succes en ellende is dun als je jouw devil inside niet onder ogen komt. Dan saboteer je jezelf en anderen, met grote gevolgen voor jou, je familie, je vrienden en de mensen aan wie je wellicht leiding geeft. Het beoefenen van introspectie is dan ook de belangrijkste vaardigheid die wij in ons leven kunnen inzetten.
Lees verderMeer boeken