Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
4 januari 2019
 

Ruimte tekort? Vijf oplossingen

 
 

Richt uw werkruimte zo efficënt mogelijk in

Financieel gaat het veel ondernemingen momenteel door de groeiende economie voor de wind. Daarbij voorzien ook een hoop ondernemers nog veel potentiële groei in 2019. Geldt dat ook voor u? Dan kan het zijn dat de huidige bedrijfsruimte niet meer voldoende is.


 Welke oplossingen zijn er als u ruimte tekort komt, of dit verwacht te komen? Boudewijn Bal van Boxxs Opslag geeft vijf mogelijke opties.
 
Ruimte efficiënt benutten
De eerste optie is volgens Bal vaak de eenvoudigste en het goedkoopste: kijken of de bestaande ruimte efficiënter benut kan worden. "Vaak is er, door wat binnen de muren van een bedrijfspand te schuiven, nog best wat ruimte te winnen. Kan er bijvoorbeeld een gedeelte van een hal bij een kantoorruimte worden getrokken om deze te vergroten? En wordt de hoogte in een magazijn wel volledig benut?"
 
Opslag huren
Een andere niet zo ingrijpende of dure mogelijkheid is het huren van externe opslagruimte. Bal: "In de opslag kunt u bijvoorbeeld uw oude administratie kwijt die u verplicht een aantal jaar moet bewaren. Hebt u voorraad die niet onder speciale omstandigheden opgeslagen hoeft te worden, dan kunt u artikelen die niet heel hard lopen ook hier opslaan."
 
Voorraad bij leveranciers op afroep
Bal geeft nog een manier om de ruimte die u nodig hebt voor voorraad te kunnen verkleinen: "Bespreek met uw leveranciers of het mogelijk is dat u gekochte artikelen een bepaalde tijd bij hen stalt. U kunt dan bijvoorbeeld afspreken dat er niet eens in de zoveel tijd een grote levering wordt gedaan, maar elke week een gedeelte van de reeds aangeschafte producten."
 
Aan- of opbouw bedrijfspand
Zijn bovenstaande opties niet mogelijk of leveren ze niet voldoende ruimte op, dan wordt het volgens Bal tijd voor rigoureuzere maatregelen. "Er zijn twee mogelijkheden die ingrijpender zijn, deze kosten echter een hoop meer en hebben ook de nodige invloed op het bedrijfsproces." Als eerst noemt hij het uitbreiden van het bedrijfspand met een aan- of opbouw. Bal: "U kunt hiermee de beschikbare ruimte sterk vergroten. Het vereist echter wel een flinke investering die u wel weer terug moet verdienen. Daarnaast kan een dergelijke verbouwing de dagelijkse bedrijfsprocessen flink verstoren."
 
Bepaalde afdelingen elders vestigen
Zijn er binnen uw onderneming afdelingen die redelijk solitair opereren? Bal benoemt dat de andere ingrijpende mogelijkheid is deze dan te verhuizen naar een andere locatie. "Dit is echter alleen mogelijk als het contact met de rest van het bedrijf telefonisch of per mail af te handelen is. Houd er wel rekening mee dat er diverse bedrijfsculturen op de locaties kunnen ontstaan, waardoor extra moeite gestoken zal moeten worden in het vergroten van het groepsgevoel binnen de onderneming."
 
Laat de groei van uw onderneming niet stoppen door ruimtetekort!
 

 
Doorsturen »  1 reactie »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Jaq Ulef  |   | 
7-01-2019
 | 
12:48 uur
Voor tijdelijke opslag is het ook goed te kijken wat verhuisbedrijven aanbieden. De toegang is wat beperkter, maar zeker bij grote hoeveelheden is het makkelijker om een verhuiswagen te laten komen en alles in 1 keer te vervoeren. Scheelt weer een hoop ritjes.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Met een pakkende naam creëer je onvergetelijke bedrijven en merken. Maar hoe bedenk je zo'n naam?

In dit boek deelt namenexpert Floris Hülsmann al zijn geheimen voor het vinden van goede bedrijfsnamen en merknamen. Hij ontwikkelde een succesvolle methode om originele en pakkende namen te bedenken die wél opvallen tussen de honderdduizenden namen die elk jaar worden bedacht. Een naam die zich in het hoofd van je klanten nestelt om nooit meer los te laten. De naam die jouw bedrijf en je producten en diensten extra aantrekkelijk én dus onvergetelijk maakt.
Lees verderMeer boeken