Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
2 januari 2019
 

57 procent zorgprofessionals geschikt om te ondernemen

 
 

Slechts klein deel durft de sprong te wagen

Gemiddeld vindt maar liefst driekwart van de zorgprofessionals dat zij door bezuinigingen (76,8 procent) en de overdaad aan regelgeving en rapportage (75,8 procent) niet meer de kwaliteit van zorg kan bieden die zij zouden willen bieden.

Diezelfde zorgprofessionals (verzorgenden en verpleegkundigen) verwachten kwalitatief betere zorg te kunnen leveren als ze hun eigen zorgonderneming zouden starten (20,8 procent). In de praktijk overweegt echter vijftien procent van die professionals de stap naar het ondernemerschap, ondanks dat 57 procent van hen op basis van hun papieren, ervaring en kwaliteiten geschikt zou zijn om een eigen bedrijf te starten. Dat blijkt uit een online onderzoek van HappyNurse, waarin 740 verpleegkundigen en verzorgenden werden bevraagd over hun carrièreambities.
 
Spannend
Bijna een derde (30,5 procent) van de zorgprofessionals heeft bij het starten van een eigen bedrijf met personeel de associatie met veel administratie. Ook vindt een deel van de verpleegkundigen en verzorgenden het spannend om te gaan ondernemen. "Die gedachten zijn logisch, want het is totaal nieuw om te gaan ondernemen en u weet niet wat er op uaf komt," aldus Marijke Horstink, oprichtster en directrice van HappyNurse. "Het is echter voor velen wel een gemiste kans om er daarom niet aan te beginnen. Er zijn zoveel mogelijkheden voor getalenteerde verzorgenden en verpleegkundigen op ondernemersvlak, maar wij merken dat er maar beperkt animo is om die te gebruiken. Terwijl een groot deel van de huidige frustraties van zorgprofessionals in hun baan in loondienst kan worden opgelost als ze een eigen beleid voor betere zorg zouden kunnen bepalen in de rol van zorgondernemer."
 
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Met een pakkende naam creëer je onvergetelijke bedrijven en merken. Maar hoe bedenk je zo'n naam?

In dit boek deelt namenexpert Floris Hülsmann al zijn geheimen voor het vinden van goede bedrijfsnamen en merknamen. Hij ontwikkelde een succesvolle methode om originele en pakkende namen te bedenken die wél opvallen tussen de honderdduizenden namen die elk jaar worden bedacht. Een naam die zich in het hoofd van je klanten nestelt om nooit meer los te laten. De naam die jouw bedrijf en je producten en diensten extra aantrekkelijk én dus onvergetelijk maakt.
Lees verderMeer boeken