Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
28 december 2018
 

Retailmedewerker denkt betere klantenservice te kunnen bieden met tablets

 
 

Consument vertrouwt er niet op dat retailer zijn gegevens beschermt

Zebra Technologies Corporation heeft de resultaten van zijn twaalfde jaarlijkse Global Shopper studie onthuld. Hierin zijn de gedragingen, meningen en verwachtingen van klanten, retail medewerkers en besluitvormers geanalyseerd.

De resultaten laten zien dat twee derde (66 procent) van de ondervraagde medewerkers van mening is dat, wanneer uitgerust met tablets, zij betere klantenservice kunnen leveren om de winkelervaring van klanten te verbeteren.
 
Onderbezet en overwerkt
Van de ondervraagde retail medewerkers stelt 55 procent dat zijn bedrijf onderbezet is, en bijna de helft (49 procent) voelt zich overwerkt. 42 procent geeft aan dat weinig tijd te hebben consumenten te ondersteunen vanwege druk andere taken af te maken, zij noemen het onvermogen consumenten te ondersteunen als een van de grootste frustraties. Nog eens 28 procent claimt dat het moeilijk is informatie te verkrijgen die consumenten kan helpen. De meeste van de ondervraagde retail besluitvormers (83 procent) en medewerkers (74 procent) is het erover eens dat consumenten een betere ervaring kunnen krijgen wanneer verkoopmedewerkers uitgerust zijn met technologische hulpmiddelen.
 
Persoonlijke data
Ondertussen vertrouwt slechts dertien procent van de ondervraagde consumenten zijn retailers om persoonlijke data te beschermen – het laagste niveau van vertrouwen gemeten onder tien verschillende sectoren. Van hen heeft 73 procent aangegeven flexibiliteit te prefereren om te controleren hoe hun persoonlijke informatie wordt gebruikt. 
"Uit onze studie komt naar voren dat de verwachtingen van consumenten toenemen," aldus Casper Zweers, Sales Director Benelux van Zebra Technologies. "Terwijl retailers uitdagingen op het gebied van fulfilment aanpakken, moeten ze ook een meer vertrouwde, gepersonaliseerde winkelervaring bieden die klanten geeft wat ze willen en wanneer, waar en hoe ze het willen."
 
Impact automatisering
De studie identificeerde ook uiteenlopende verwachtingen over de impact van automatisering tussen retailers en winkelmedewerkers. Bijna 80 procent van de besluitvormers in de detailhandel – in vergelijking met 49 procent van de winkelmedewerkers – is het ermee eens dat de kassa's van het personeel minder noodzakelijk worden vanwege nieuwe technologieën die het afrekenen kunnen automatiseren. Ook converteert meer dan de helft van de retail besluitvormers (52 procent) de point-of-sale (POS) -ruimte naar zelf-uitcheck, en 62 procent transformeert het naar een ophaalpunt voor online bestellingen.
 
Verbinding via smartphone
Meer dan de helft van de consumenten (51 procent) denkt beter verbonden te zijn met smartphones dan met winkelmedewerkers. Retailers investeren in geavanceerde technologieën om deze kloof te dichten. Bijna 60 procent van de retailers is van plan uitgaven voor draagbare mobiele computers met meer dan 6 procent te verhogen, en meer dan één op de vijf retailers (21 procent) is de komende drie jaar van plan meer dan 10 procent te besteden aan robuuste tablets.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Met een pakkende naam creëer je onvergetelijke bedrijven en merken. Maar hoe bedenk je zo'n naam?

In dit boek deelt namenexpert Floris Hülsmann al zijn geheimen voor het vinden van goede bedrijfsnamen en merknamen. Hij ontwikkelde een succesvolle methode om originele en pakkende namen te bedenken die wél opvallen tussen de honderdduizenden namen die elk jaar worden bedacht. Een naam die zich in het hoofd van je klanten nestelt om nooit meer los te laten. De naam die jouw bedrijf en je producten en diensten extra aantrekkelijk én dus onvergetelijk maakt.
Lees verderMeer boeken