Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
5 december 2018
 

Ondernemerspanel OnderhoudNL: flexibele schil in hoogseizoen gedaald

 
 

De gemiddelde flexibele schil bij de leden van OnderhoudNL is afgenomen van 45 procent in het hoogseizoen van 2017 naar 36 procent in het afgelopen seizoen. Daarmee lijkt deze over zijn piek heen te zijn.

Dit blijkt uit het Ondernemerspanel van OnderhoudNL, gebaseerd op in oktober uitgevoerd onderzoek onder de leden.
 
Vraagbehoefte is stabieler
"De teruggang van de flexschil heeft te maken met het feit dat de vraagbehoefte stabieler is geworden en dus ondernemers weer medewerkers vast aannemen, maar vooral met een tekort aan beschikbare vakkrachten dat ook wordt gevoeld door de flexorganisaties," zegt directeur Okke Spruijt. "We moeten ons gaan richten op het om-, bij- en herscholen van mensen die nog niet over de competenties beschikken, die wij zo graag zien in dit vak," vervolgt Spruijt. Veel bedrijven verwachten dat helaas ook de klant de gevolgen hiervan zal voelen. Twee derde van de ondervraagden ziet de flexibiliteit naar de klant minder worden, aldus de uitkomsten van het onderzoek.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Met een pakkende naam creëer je onvergetelijke bedrijven en merken. Maar hoe bedenk je zo'n naam?

In dit boek deelt namenexpert Floris Hülsmann al zijn geheimen voor het vinden van goede bedrijfsnamen en merknamen. Hij ontwikkelde een succesvolle methode om originele en pakkende namen te bedenken die wél opvallen tussen de honderdduizenden namen die elk jaar worden bedacht. Een naam die zich in het hoofd van je klanten nestelt om nooit meer los te laten. De naam die jouw bedrijf en je producten en diensten extra aantrekkelijk én dus onvergetelijk maakt.
Lees verderMeer boeken