Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
29 november 2018
 

Twaalf tips om zo veel mogelijk bezoekers naar uw stand te trekken

 
 

U heeft besloten om met uw bedrijf deel te nemen aan de beurs. Concurrenten staan er ook weer, dus kunt u eigenlijk niet achterblijven. Dure vierkante meters, een gepeperde rekening van de standbouwer en u betaalt weer extra voor een stopcontact, wifi en een paar tapijttegels.

Nu maar hopen dat het wat oplevert..  Elke standhouder hoopt op aandacht voor zijn product en stand. Het doel is traffic en interactie. Maar wat kunt u nou doen om zoveel mogelijk bezoekers bij de stand te krijgen en net wat meer aandacht te trekken?
Sjors van Urban Events schrijft in dit artikel over twaalf tips die ervoor kunnen zorgen dat er meer bezoekers naar uw beursstand komen. Er zitten vast tips tussen die u goed kunt gebruiken.

Tip 1: Ga de hoogte in
Een hoge beursstand valt van een afstand meer op. Het lijkt te logisch maar toch ziet men vaak dat stands ingepakt tussen de omliggende stands niet opvallen. Zorg er dus voor dat u letterlijk en figuurlijk met kop en schouders boven uw buurman uitsteekt.

Tip 2: Beeld en beweging
Val op met een beeldscherm. Een grote TV met een presentatie op een goede hoogte en een opvallende plaats kan aandacht trekken van passanten.

Tip 3: Gratis wifi
Op vrijwel elke beurs een probleem voor bezoekers. U wilt uw mail checken of moet wellicht een belangrijke mail sturen, maar de beurs wifi is zo slecht dat de WhatsApp berichtjes zelf blijven hangen. Biedt een goeie wifi verbinding aan op uw stand en het resultaat is dat gasten maar al te graag even blijven hangen.

Tip 4: Exclusieve beursaanbieding
Bied uw gasten een aanbieding aan die ze alleen op jullie stand kunnen verzilveren. Bijvoorbeeld een korting of een exclusief product dat ze alleen op de stand kunnen krijgen of bestellen.

Tip 5: Modellen
Het is niet op elke beurs gepast maar het werkt in veel gevallen nog steeds heel goed. Een mooie dame met een aantrekkelijke lach trekt de aandacht. Huur een promo dame in om passerende gasten aan te spreken en om bijvoorbeeld te flyeren of gasten een kop koffie aan te bieden. Op de huishoudbeurs moet u wellicht voor een knappe vent kiezen in plaats van een dame.

Tip 6: Win, Win Win!
Organiseer een wedstrijd. Als men iets kan winnen dan zijn mensen altijd alert. Het kan heel eenvoudig door bijvoorbeeld een prijsvraag, of ‘hoeveel paaseitjes zitten er in deze schaal?’ Maar u kunt natuurlijk ook iets bedenken dat meer raakvlak heeft met uw eigen product of dienst.
 

Tip 7: Hapje of drankje
Liefde gaat door de maag. Beursbezoekers hebben altijd een zwak voor lekkernijen. U kunt bijvoorbeeld verse stroopwafels bakken op uw stand of kiezen voor chocolaatjes met jullie eigen logo of bezoekers trekken met iets gezonds zoals smoothies. Een barista met verse koffie is altijd een goed idee.

Tip 8: Verlichting
Een slecht verlichte stand valt niet op. Zorg voor goede verlichting en licht de belangrijkste zaken uit. Zet uw logo in de spotlights.  De interieurbouwer kan u helpen met een lichtplan.

Tip 9: Herkenbaar
Zorg dat u herkenbaar bent voor de gasten die jullie kennen en wellicht op zoek zijn naar jullie. Dus plaats het logo niet te klein maar op een opvallende plek en groot genoeg om van afstand te zien. Voer ook de huisstijl door in uw stand of gebruik een herkenbaar thema wat gasten aanspreekt.

Tip 10: Fun
Zorg ervoor dat er wat leuks te doen is op uw beursstand. Als bezoekers de hele dag op een beurs rondlopen dan is het altijd leuk om bijvoorbeeld even een rondje te kunnen racen of een andere game te kunnen spelen. Plaats bijvoorbeeld eens een Formule 1 race simulator op uw stand om publiek te trekken en te vermaken.

Tip 11: Ruimte
Zorg voor ruimte op uw stand, less is more. Zet het zeker niet te vol. Een stand die vol staat nodigt niet uit om op te lopen. Zorg voor een open karakter en plaats vooral geen hoge items aan de rand van uw stand.

Tip 12: Nieuwe technieken
Maak gebruik van nieuwe technieken op uw stand, dit trekt altijd aandacht van mensen. Virtual Reality of Augmented Reality zijn voorbeelden van dit soort technieken. U kunt ze inzetten met een leuke game of experience om gasten te vermaken. Maar wist u al dat u ook een bedrijfspresentatie in Virtual Reality kunt laten maken?
 
Conclusie

Meer aandacht voor uw beursstand zorgt voor meer bezoekers en dus meer leads, en uiteindelijk meer klanten. Dus heeft u besloten om aan die beurs deel te nemen, dan heeft u in ieder geval genoeg inspiratie door bovenstaande tips te gebruiken.

 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken