Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
27 november 2018
 

Tips om uw beursdeelname optimaal voor te bereiden

 
 

Een beursdeelname is voor ondernemers een perfecte manier om nieuwe klanten te trekken. Allereerst omdat u direct uw doelgroep te pakken hebt, aangezien beurspubliek vaak interesse heeft in een bepaald onderwerp.

Daarnaast komen de potentiële klanten naar u toe, waardoor u geen reistijd kwijt aan het bezoeken van deze potentiële klanten. Bram van Leeuwen van Expofit geeft tips voor een optimale voorbereiding voor een beurs.
 
Begin met een beursplan
Volgens Van Leeuwen is het belangrijk allereerst te beginnen met het schrijven van een beursplan. "Dit zorgt voor goed overzicht. U kunt uw doelstellingen hierin definiëren, uw budget en een tijdspad voor de voorbereidingen. Na afloop van de beurs kunt u het plan tevens goed gebruiken voor het meten van de resultaten en een evaluatie."
 
De beursbemanning en hun training
Van Leeuwen benoemt dat hij nog vaak genoeg een onbemande stand tegenkomt op een beurs. "Dit trekt zeker geen mensen. Zorg daarom dat de bemanning goed gepland is, of het nu om andere medewerkers gaat, of om tijdelijke vervanging van uzelf. Daarnaast wordt aangeraden om zelf een beurstraining te volgen, en dit geldt ook voor eventuele anderen die bij de stand zullen staan. Omdat er vaak sprake is van veel afleiding, onder andere door een druk bezochte stand en tijdsdruk, heeft een gesprek op een beurs een andere dynamiek dan een verkoopgesprek in een andere situatie."
 
Ontwerp een opvallende beursstand
Het is ook belangrijk vooraf goed na te denken over de inhoud van de beursstand. Van Leeuwen: "Zo kunt u deze naar eigen wens inrichten en hoeft dit niet op het laatste moment. Zet vooraf uw ideeën over de stand op papier en bespreek deze met meerdere mensen. Zo kunt u alle creatieve input verwerken en alle mogelijkheden onderzoeken." Hij voegt er nog aan toe dat een goede stand echt niet altijd duur hoeft te zijn. "Natuurlijk wilt u opvallen tussen de andere stands. Dit is bijvoorbeeld mogelijk door middel van een spandoek, banner of beurswand. Denk erover na hoe u uzelf en uw onderneming wilt presenteren en welke informatie of afbeeldingen mensen trekt."
 
Relevant en origineel promotiemateriaal
Wilt u nieuwe klanten trekken, dan is het belangrijk dat beursbezoekers na de beurs nog eens aan uw onderneming herinnerd worden volgens Van Leeuwen. "Vaak worden er folders of flyers uitgedeeld over producten of diensten. De beursvloer ligt echter ook altijd aan het eind van de dag vol hiermee. Organiseer daarom een pakkende actie met bijvoorbeeld een kortingscode of coupon en zorg dat een flyer of folder hierdoor interessant genoeg is voor mensen om te bewaren. Visitekaartjes zijn daarnaast altijd goed om uit te delen, daarbij kunt u denken aan origineel of functioneel promotiemateriaal met uw naam en logo."
 
Succes met de voorbereidingen, met bovenstaande tips wordt uw volgende beursdeelname ongetwijfeld succesvol!
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Creditcard kosten
Een creditcard is voor heel veel mensen onmisbaar. Het brengt een zeker comfort met zich mee waar veel mensen die reizen of online aankopen doen aan gewend zijn geraakt
Een bedrijfspand verhuren: hier dient u allemaal rekening mee te houden
Naast het feit dat het verhuren van een bedrijfspand lucratief kan zijn, zit je ook aan een aantal regeltjes vast waar aan gehouden dient te worden.
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken