Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
21 november 2018
 

Vijf online marketing tips voor de feestdagen

 
 

Voor veel ondernemers is Q4 ieder jaar weer het topkwartaal. Haalt u als ondernemer ook een groot deel van uw jaaromzet binnen de laatste maanden van het jaar? Dan is het verstandig om ieder jaar weer goed na te denken over het maximaliseren van de door u aangeboden producten of diensten.

Online marketing kan een grote rol hierbij spelen. Jasper Gunsing van JG Webmarketing vertelt meer over de opties voor online marketing rond de feestdagen.
 
Speciale feestdagenthema’s
Volgens Gunsing is het allereerst een goed idee om speciale feestdagenthema’s te maken. "Denk hierbij aan uw logo met kerstverlichting of bedekt met een laagje sneeuw. U kunt dit echter ook groter aanpakken met een complete feestelijke stijl met uitgebreide storytelling en een speciale actiepagina op uw website. Trek deze stijl door in banners, tekstadvertenties en op social media, en ook bij offline marketing in bijvoorbeeld kranten of tijdschriften."
 
Cadeautips en verlanglijstjes
Daarnaast zijn volgens Gunsing de feestdagen de ideale tijd voor cadeautips en verlanglijstjes. "Gezelligheid en cadeaus spelen een grote rol gedurende deze maanden. Verlanglijstjes helpen mensen om hun cadeauwensen duidelijk te maken, en kunnen ook helpen bij het tijdig aanschaffen van cadeautjes voor anderen. Blogs met de tien meest gewilde cadeaus in uw webwinkel of tips voor het organiseren van de feestdagen worden daarnaast veel gelezen. Mensen hebben zelf niet altijd veel inspiratie dus alle hulp is welkom."
 
Originele acties en promoties
Gunsing benoemde al dat cadeaus een belangrijk ding zijn rond de feestdagen. "Door acties en promoties wordt u interessanter dan concurrenten. Deze kunt u laten aansluiten bij het gekozen feestdagenthema en een originele, opvallende naam geven om extra op te vallen." Hij noemt een aantal voorbeelden: "Als u gebruikmaakt van Google Shopping kunt u de kortingen weergeven in de Shoppingfeed. Ook kunt u de promoties als extensie toevoegen aan advertenties in Google Ads. Daarnaast is er ook een aparte categorie bij Facebook om aanbiedingen te promoten."
 
Emailmarketing in aanloop naar de feestdagen
Verder is het volgens Gunsing ook belangrijk niet te vergeten uw meest trouwe klanten op de hoogte te brengen van feestelijke boodschappen en acties. "Hoewel marketing vaak gericht is op nieuwe klanten, kunt u ook meer omzet halen bij bestaande klanten. Emailmarketing is hiervoor een uitstekend middel voor de feestdagen. Zo kunt u direct een mooie Kerst- of Nieuwjaarswens overbrengen, iets dat altijd erg gewaardeerd wordt." Hij voegt hier nog aan toe dat deze uiteraard goed gecombineerd kan worden met interessante acties.
 
Gewijzigde openingstijden communiceren
Veel ondernemers werken bijna het hele jaar door, maar nemen tijdens de feestdagen ook eens hun rust en hebben daarom gewijzigde openingstijden. Gunsing: "Om teleurstellingen bij klanten te voorkomen is het belangrijk deze goed te communiceren. Dit is mogelijk via de website, op social media en in een nieuwsbrief. Ook hier kunt u klanten in de nieuwsbrief gelijk wijzen op mooie aanbiedingen."
 
Hopelijk wordt ook dit jaar weer de tijd tot de feestdagen zeer succesvol, en kunt u daarna genieten van uw rust om weer helemaal opgeladen aan 2019 te beginnen!
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken