Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
26 april 2011
 

Online aanwezigheid levert u meer omzet op

 
 

Natuurlijk, u heeft een eigen site. Maar voor veel ondernemers in het MKB blijft het daar meteen bij wat betreft online activiteit. Ondernemers in andere landen doen meer aan online verkoop, inkoop en marketing dan Nederlandse ondernemers - en dat legt ze geen windeieren.


Dat blijkt uit het onderzoek 'Interned; hoe het internet de Nederlandse economie verandert', van Boston Consulting Group (BCG) in opdracht van Google Nederland

Ondernemer blijft achter bij consument 
Twee op de drie Nederlanders koopt weleens iets via internet, maar slechts een op de vijf ondernemers biedt producten aan op internet. Niet slim, stelt Pim Feltz van Google: "Ondernemers zien vaak niet het nut van online als er relatief weinig aankopen plaatsvinden via hun websites, maar ze moeten dat belang echt gaan zien. Uw webwinkel bereikt dagelijks vijftien miljoen mensen. Dat kan grote invloed hebben op de offline verkoop.' 

Omzetstijging

Uit de cijfers van BCG blijkt dat het voor uw omzet loont om online te zijn. De omzet van bedrijven zonder website, daalde afgelopen jaar licht, mkb'ers met website haalden gemiddeld twee procent winst en ondernemers die daarbij ook nog een online verkoopkanaal hebben, online adverteren, klanten de mogelijkheid geven online reviews te plaatsen en actief zijn op social media behaalden een omzetstijging van drie procent. 

Andere landen

Internationaal gezien staan Nederlandse MKB'ers op de elfde plaats wat betreft de betrokkenheid bij internet. Zwitserland gaat aan kop, gevolgd door Nieuw-Zeeland en Noorwegen. Ter illustratie: aan de inkoopkant doet 75 procent van de MKB'ers in Zwitserland een deel van de inkoop online, tegenover 37 procent van de Nederlandse MKB'ers. 42 procent van de bedrijven uit Nieuw-Zeeland beschikt over een online verkoopkanaal, tegenover 22 procent van de Nederlandse bedrijven. 

Online ondernemen

Nederlandse ondernemers laten kansen liggen, concludeert BCG en zouden zich meer moeten gaan verdiepen in online ondernemen. MKB-Nederland verwacht wel dat steeds meer MKB’ers dat de komende tijd gaat doen en zo (meer) geld gaan verdienen.


Bron: MKB Servicedesk
 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Smart IM vindt groeipartner in Capital A
Smart IM, toonaangevend online marketingbureau, kondigt nieuwe aandeelhouders aan. Capital A verkrijgt meerderheidsbelang. Smart IM ziet deze ontwikkeling als startschot voor een nieuwe groeifase.
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken