Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
16 oktober 2018
 

Het belang van het optimaliseren van uw website

 
 

In Nederland worden er dagelijks gemiddeld 50 miljoen zoekopdrachten gedaan via Google. Uit onderzoek blijkt dat 70 procent van de zoekers niet verder kijkt dan de eerste vier zoekresultaten, waardoor het van groot belang is dat uw website een zo hoog mogelijke positie heeft in Google. Maar hoe kunt u dit bereiken?

De term die gebruikt wordt voor het optimaliseren van een website heet SEO optimalisatie, en is vandaag de dag een heus specialisme geworden. Met een goede SEO optimalisatie zorgt u ervoor dat uw website hoger zal ranken in Google. Marc Receveur, SEO specialist bij online marketing bureau Traffic Today vertelt hier meer over.
 
Blijf de concurrentie voor
Receveur: "Hoe SEO optimalisatie in het voordeel van uw bedrijf werkt? Denk bijvoorbeeld aan meer naamsbekendheid op het internet en het aantrekken van de juiste bezoekers. Erg interessant dus voor elk bedrijf."
Hij legt vervolgens uit dat de SEO regels regelmatig veranderen en dat het daarom zo belangrijk is dat hierop continue wordt ingespeeld. "Alleen zo wordt een hoge positie in de zoekresultaten bereikt. Google is voortdurend bezig om het algoritme te optimaliseren. Om voorop te blijven lopen van SEO optimalisatie, is het essentieel om nieuwe ontwikkelingen tijdig te signaleren om zo de concurrentie te slim af te zij."

Uit welke werkzaamheden bestaat SEO?
Receveur vervolgt: "SEO is een verzamelnaam voor zoekmachine optimalisatie. Om de vindbaarheid van uw website te vergroten in de zoekresultaten, worden er diverse werkzaamheden verricht. Denk aan linkbuilding, conversie-optimalisatie, contentoptimalisatie, social media en technische SEO. Dit zijn stuk voor stuk belangrijke onderdelen die veel invloed hebben op de positie in Google. Alleen met de juiste strategie gericht op al deze diverse onderdelen, kan succes voor uw onderneming worden bereikt."

Veranderende algoritmes van Google
Zoals Receveur al aangaf veranderen de eisen van de zoekmachines voortdurend: "Als u dus eenmaal een nummer één positie heeft behaald, dan is het van belang dat u deze positie behoudt. Het zou toch zonde zijn als uw concurrent die mooie positie van u overneemt en dus uw potentiële klanten naar zich toetrekt. Het is daarom van groot belang om u constant bezig te houden met SEO optimalisatie, want alleen zo blijft u die mooie positie behouden". Hij vervolgt: "Voer daarom regelmatig analyses uit van uw ranking bij Google uit. Als in lager staat in de zoekresultaten komt dit waarschijnlijk door nieuwe algoritmes van Google. Door middel van bijvoorbeeld het plaatsen van nieuwe content kunt u weer hoger in de zoekresultaten voorkomen."
 
 

 
Doorsturen »  3 reacties »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Dennis  |   | 
16-10-2018
 | 
12:20 uur
Met onze nieuwe site zijn we ook aan SEO begonnen en we zien goede resultaten in google.
Zandfilterpompen.nl  |   | 
16-10-2018
 | 
20:00 uur
Ik vind het altijd jammer als 'specialisten' het woord SEO-optimalisatie gebruiken. Het is een beetje hetzelfde als mensen zeggen APK-keuring. De O staat al voor optimalisatie en is dus dubbelop.
Rutger  |   | 
16-10-2018
 | 
21:12 uur
Helder, voor een beginner die zit te denken aan het optimaliseren van zijn website is dit een mooie start!

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Met een pakkende naam creëer je onvergetelijke bedrijven en merken. Maar hoe bedenk je zo'n naam?

In dit boek deelt namenexpert Floris Hülsmann al zijn geheimen voor het vinden van goede bedrijfsnamen en merknamen. Hij ontwikkelde een succesvolle methode om originele en pakkende namen te bedenken die wél opvallen tussen de honderdduizenden namen die elk jaar worden bedacht. Een naam die zich in het hoofd van je klanten nestelt om nooit meer los te laten. De naam die jouw bedrijf en je producten en diensten extra aantrekkelijk én dus onvergetelijk maakt.
Lees verderMeer boeken