Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
5 oktober 2018
 

Crowdfunding groeit met 48 procent in derde kwartaal

 
 

In het derde kwartaal van 2018 is de crowdfundingmarkt in Nederland met 48 procent gegroeid ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De markt voor crowdfunding-leningen en  aandelen kwam afgelopen drie maanden uit op 45,3 miljoen euro verdeeld over 634 projecten.

Dit blijkt uit de laatste cijfers van crowdfundmarkt.nl.
Traditioneel is de zomer een relatief rustige periode op de Nederlandse crowdfundmarkt maar ten opzichte van vorige zomer zijn er opvallend veel projecten via crowdfunding gefinancierd. In de eerste helft van 2018 groeide de markt namelijk nog maar met 36 procent.

Marktomvang
Over heel 2018 staat de teller nu op 160,4 miljoen euro verdeeld over 1761 projecten. In 2016 en 2017 werd in de laatste drie maanden van het jaar veruit het meest gecrowdfund. Het is dus te verwachten dat de marktomvang van vorig jaar (182,5 miljoen euro) ruimschoots wordt ingehaald.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Smart IM vindt groeipartner in Capital A
Smart IM, toonaangevend online marketingbureau, kondigt nieuwe aandeelhouders aan. Capital A verkrijgt meerderheidsbelang. Smart IM ziet deze ontwikkeling als startschot voor een nieuwe groeifase.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken