Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Meer dan driekwart van de retailers loopt omzet mis bij internetstoring

26 september 2018 - Ruim driekwart van de retailers (77 procent) kampt weleens met internetstoringen in de winkel. Dit blijkt uit onderzoek van Omnia Connect. In de meeste gevallen is deze storing opgelost binnen een uur (45 procent) of twee tot drie uur (33 procent).

Negatieve gevolgen van een internetstoring zijn ontevreden klanten (39 procent), omzetderving (28 procent) en een kassa die niet werkt (27 procent). Een stabiele internetverbinding is onmisbaar om een optimale klantbeleving te bieden en vormt het fundament voor de beschikbaarheid van bepaalde diensten die over het internet lopen. 

Contant betalen blijft
Daarnaast blijkt uit het retailonderzoek van Omnia Connect dat retailers het aantal pintransacties zien stijgen in de afgelopen twee jaar (67 procent). Toch gelooft meer dan de helft van de retailbedrijven dat contant betalen nooit verdwijnt in fysieke winkels (52 procent). Dit kan worden verklaard doordat retailers te vaak kampen met internetstoringen, waardoor contant geld een waardevol betaalmiddel blijft. Nieuwe betaalmanieren, zoals betalen met de mobiel en zelfs met cryptocurrency, zijn ook afhankelijk van een werkend internetsysteem.
Tom Mulder, Managing Director bij Omnia Connect: "Ondanks de enorme ontwikkelingen in de retailbranche op het gebied van technologie en communicatie, kampen retailers nog té vaak met een internetsysteem dat ze in de steek laat. Dit mag en kan niet gebeuren. Een betrouwbaar internetsysteem behoort tot de basisvoorziening van een winkel." 

 

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.