Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
25 september 2018
 

Zakelijk smartphone-inkoper wil regelmatige beveiligingsupdates

 
 

Mobiliteit is een belangrijke bouwsteen in de meeste strategieën voor bedrijfstransformatie. Mobiele toegang tot bedrijfsapplicaties en clouddiensten kan de productiviteit van medewerkers verhogen. Smartphones zijn daarom een onmisbaar werkinstrument geworden voor professionals.

Volgens de HMD Global 2018 Business Smartphone Purchase Survey voor West-Europa heeft 85 procent van de bedrijfsorganisaties een BYOD-strategie (Bring Your Own Device) en mogen hun werknemers hun eigen apparaten gebruiken op het werk. Toch is de aanschaf van smartphones een belangrijke kwestie voor bedrijven en de complexiteit ervan mag niet worden onderschat. Inkoopmanagers moeten rekening houden met een groot aantal functies om een smartphonevloot te vinden die niet alleen het meest effectief tegemoetkomt aan de verschillende behoeften van de medewerkers en hun gebruiksvoorkeuren, maar ook in lijn is met het beveiligingsbeleid van het bedrijf.
Volgens IDC kiest de overgrote meerderheid van de inkopers voor Android-apparaten: bijna 80 procent van alle zakelijke smartphones zijn Android-toestellen, wat dicht bij het wereldwijde totale marktaandeel van Android van 84 procent ligt.

Belangrijkste aankoopcriteria
Uit de HMD Global 2018 Business Smartphone Purchase Survey blijkt dat de levering van regelmatige en snelle beveiligingsupdates, de beschikbaarheid van OS-upgrades en de mogelijkheid van de smartphoneleverancier om een breed scala aan zakelijke apparaten te bieden de belangrijkste criteria zijn voor bedrijven bij het inkopen van nieuwe smartphones.
"De levering van regelmatige en snelle beveiligingsupdates en OS-upgrades maakt mobiele apparaten veerkrachtiger tegen aanvallen van hackers. Dit betekent dat cyberdefensie begint zodra u een beslissing neemt over de aanschaf van smartphones," aldus Andrej Sonkin, General Manager Enterprise Business bij HMD Global. "Alle nieuwe Nokia-smartphones van Nokia 3.1 en hoger maken deel uit van de Android One-familie en de meeste maken ook deel uit van het Android Enterprise Recommended-programma. Alle Nokia Android One-smartphones ontvangen vanaf de lanceringsdatum drie jaar lang maandelijks beveiligingspatches en twee jaar lang OS-upgrades."

Grote bedrijven hechten waarde aan een breed smartphone-assortiment
Ongeacht hun grootte zijn bedrijven het in grote lijnen eens over het belang van OS-upgrades als inkoopcriterium. Wat betreft regelmatige en snelle beveiligingspatches en een brede keuze aan bedrijfsapparaten blijkt uit het onderzoek dat er grote verschillen bestaan tussen grote bedrijven met meer dan 500 werknemers en kleine bedrijven met minder dan 200 werknemers. Hoe groter het bedrijf, hoe belangrijker regelmatige en snelle beveiligingspatches worden geacht. Dit geldt ook voor de beschikbaarheid van een brede keuze aan zakelijke apparaten.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Een bedrijfspand verhuren: hier dient u allemaal rekening mee te houden
Naast het feit dat het verhuren van een bedrijfspand lucratief kan zijn, zit je ook aan een aantal regeltjes vast waar aan gehouden dient te worden.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Creditcard kosten
Een creditcard is voor heel veel mensen onmisbaar. Het brengt een zeker comfort met zich mee waar veel mensen die reizen of online aankopen doen aan gewend zijn geraakt
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken