Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
19 september 2018
 

Klassiek relatiegeschenk raakt nooit uit de mode

 
 

Uw onderneming onder de aandacht van potentiële klanten brengen, of ervoor zorgen dat u weer wat meer in beeld komt bij bestaande klanten? Dat kan met behulp van een advertentie, brochure of evenement. Een andere goedkope maar toch zeer effectieve optie is een relatiegeschenk.

En hoewel veel mensen tegenwoordig een hippe gadget als relatiegeschenk kiezen, zijn er klassieke relatiegeschenken die nooit uit de mode zullen raken. Harro Messelink van Relatiegeschenken.nl noemt enkele voorbeelden en vertelt meer over de effectiviteit hiervan.
 
Essentieel = effectief
Messelink benoemt allereerst een belangrijk kenmerk van klassieke, populaire relatiegeschenken. "Een relatiegeschenk schiet vaak zijn doel voorbij. Vaak gaat het om iets grappigs dat de aandacht trekt, maar dat is meestal maar van korte duur. Uiteindelijk blijken dit te vaak spullen die direct in de kast of prullenbak verdwijnen. En dan heeft een relatiegeschenk dus geen langdurig effect, doordat de gebruiker niet door uw logo of bedrijfsnaam herinnerd wordt aan uw onderneming. Klassieke relatiegeschenken zijn dus misschien wel juist ‘saaie’ maar essentiële gebruiksvoorwerpen."
 
Voorbeelden van klassieke relatiegeschenken
Volgens Messelink zijn er een aantal relatiegeschenken die al lange tijd populair zijn. ‘Juist niet dus vanwege de hippe factor, maar het vele alledaagse gebruik. Denk bijvoorbeeld maar eens aan pennen. Hoewel er steeds meer digitaal wordt gewerkt, is een pen voor veel mensen nog steeds onmisbaar. En op iedere werkplek wordt iets gedronken, of het nu om koffie, thee, water of andere drank gaat. Mokken zijn daarom ook nog steeds erg populair voor op kantoor, terwijl voor onderweg voor een thermosmok gekozen kan worden als dat beter bij uw onderneming of een specifiek product of dienst past." Een ander voorbeeld van een onmisbaar artikel is een paraplu volgens Messelink. "Baalt u er ook niet zo van als u deze niet bij de hand heeft bij regen? Terwijl het toch niet iets is wat u zelf zou gaan kopen."
 
Duurzaamheid van relatiegeschenken
Belangrijk bij dergelijke gebruiksvoorwerpen is volgens Messelink wel dat deze duurzaam zijn. Messelink: "Duurzaamheid wordt binnen veel ondernemingen een steeds belangrijke factor. Niet alleen als het gaat om de manier waarop producten gefabriceerd worden of het energieverbruik van het bedrijfspand of kantoor, maar ook bij relatiegeschenken. Een pen die er al bij de vijfde keer gebruik mee ophoudt of een paraplu die direct kapot waait, wordt weggegooid." Ook in dit geval wordt de gebruiker volgens Messelink niet gedurende lange tijd aan uw onderneming herinnerd en is het relatiegeschenk dus weinig effectief. "Een klassiek relatiegeschenk moet eigenlijk een geschenk zijn dat de tand des tijds doorstaat."
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Een bedrijfspand verhuren: hier dient u allemaal rekening mee te houden
Naast het feit dat het verhuren van een bedrijfspand lucratief kan zijn, zit je ook aan een aantal regeltjes vast waar aan gehouden dient te worden.
Creditcard kosten
Een creditcard is voor heel veel mensen onmisbaar. Het brengt een zeker comfort met zich mee waar veel mensen die reizen of online aankopen doen aan gewend zijn geraakt
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Je product? Je klanten? Jij, als briljante ondernemer? Hou toch op: het zijn je medewerkers die het groeisucces van je bedrijf maken of breken. En daarom is ‘personeel’ geen agenda-moetje dat je er even bij doet. Nee, je moet je mensen koesteren. Zorgen dat ze zich met plezier inzetten voor de missie van je onderneming en alles krijgen om optimaal te kunnen samenwerken.
Lees verderMeer boeken