Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
9 augustus 2018
 

Vertrouwen in bank-app gestegen

 
 

Het aantal zzp'ers dat een bank-app gebruikt, blijft groeien. Bijna 86 procent maakt hier momenteel gebruik van. De redenen om geen gebruik te maken van een app om de financiën te regelen, zijn behoorlijk veranderd.

Gaf vorig jaar maar liefst een op de drie  zzp'ers hiervoor als reden aan dat zij de app niet vertrouwden; dat percentage is nu gezakt naar slechts 12,7 procent.  Dat blijkt uit onderzoek van ZZP Barometer onder 975 zzp’ers.

Tikkie
Tikkie wint in rap tempo aan populariteit. De betaalverzoek-app was vorig jaar nog relatief onbekend onder zzp'ers, maar nu heeft bijna de helft van de zzp'ers weleens een betaalverzoek gestuurd of betaald via die applicatie. Ook de bank-app wordt momenteel nóg vaker gebruikt dan vorig jaar (van 78 procent naar bijna 86 procent).

Waarom gebruikt zzp'er geen app?
De bank-app heeft flink aan vertrouwen gewonnen onder zzp'ers het afgelopen jaar. In 2017 gaf een op de drie zzp'ers die geen gebruikmaken van de bank-app (onder andere) aan dat zij de app niet vertrouwen. Nu geeft een op de acht zzp'ers die de app niet gebruiken dit aan.
Ook het nut wordt beter begrepen dan vorig jaar: in 2017 gaf ruim een op de vijf zzp'ers aan het nut van een bank-app niet te zien. Nu is dat minder dan een op de zes.
 
Stijging aantal zzp'ers dat QR-code gebruikt
Daarnaast is de QR-code een feature die door steeds meer zzp’ers ontdekt wordt. Het aantal zzp'ers dat weleens gebruikmaakt van QR-codes is, vergeleken met vorig jaar, tien procent hoger geworden.
 
Over het onderzoek
De resultaten zijn tot stand gekomen op basis van een online enquête onder een representatieve steekproef van 975 zzp’ers in Nederland. Onderzoek van ZZP Barometer is bedoeld om meer informatie, kennis en transparantie te brengen voor en over de bijna 1,2 miljoen zzp'ers die Nederland kent (KvK, april 2018).
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Met een pakkende naam creëer je onvergetelijke bedrijven en merken. Maar hoe bedenk je zo'n naam?

In dit boek deelt namenexpert Floris Hülsmann al zijn geheimen voor het vinden van goede bedrijfsnamen en merknamen. Hij ontwikkelde een succesvolle methode om originele en pakkende namen te bedenken die wél opvallen tussen de honderdduizenden namen die elk jaar worden bedacht. Een naam die zich in het hoofd van je klanten nestelt om nooit meer los te laten. De naam die jouw bedrijf en je producten en diensten extra aantrekkelijk én dus onvergetelijk maakt.
Lees verderMeer boeken