Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
7 augustus 2018
 

MKB zet in de zomerperiode in op groei

 
 

Voor 62 procent van Nederlandse MKBs de zomer een belangrijke periode om in te zetten op de groei van hun onderneming. Zij benutten deze maanden om extra omzet te genereren, om aandacht te besteden aan de bedrijfsstrategie of om nieuwe samenwerkingen op te zetten.

Deze ambities financieren zij steeds vaker met nieuwe financieringsbronnen zoals online banken en financieringen. Dit blijkt uit onderzoek van B2Businesslening.

Het MKB viert geen vakantie maar maakt juist meters deze zomer
B2Businesslening vroeg MKB-ondernemingen wat de zomermaanden betekent voor hun bedrijf. Iets meer dan een vijfde van de ondernemingen (22 procent) stelt dat de zomerperiode de belangrijkste verkoopperiode is van het jaar. Daarnaast benut twintig procent van de ondervraagden deze maanden om hun bedrijfsstrategie scherp te stellen. Nog eens twintig procent van de respondenten gebruikt de zomer om nieuwe markten te ontdekken of samenwerkingen op te zetten. Het is dan ook niet geheel onverwacht dat 40 procent van de respondenten aangeeft geen vakantie te vieren en gewoon aan het werk te zijn.

Investeren in groei
De meeste respondenten zijn bereid om deze zomer investeringen te doen, zodat ze hun groeiambities waar kunnen maken. Uit het onderzoek blijkt dat 71 procent van de ondernemingen deze zomer minstens zoveel in groei investeert als vorig jaar. Het grootste gedeelte van de respondenten (67 procent) doet hiervoor een beroep op nieuwe financieringsbronnen zoals online banken en financieringen. 29 procent heeft een voorkeur voor de traditionele banken. Financiering op basis van eigen kapitaal heeft de voorkeur van 26 procent van de respondenten.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Met een pakkende naam creëer je onvergetelijke bedrijven en merken. Maar hoe bedenk je zo'n naam?

In dit boek deelt namenexpert Floris Hülsmann al zijn geheimen voor het vinden van goede bedrijfsnamen en merknamen. Hij ontwikkelde een succesvolle methode om originele en pakkende namen te bedenken die wél opvallen tussen de honderdduizenden namen die elk jaar worden bedacht. Een naam die zich in het hoofd van je klanten nestelt om nooit meer los te laten. De naam die jouw bedrijf en je producten en diensten extra aantrekkelijk én dus onvergetelijk maakt.
Lees verderMeer boeken