Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
6 augustus 2018
 

Drie verschillen tussen investeerders in crowdfunding en crypto’s

 
 

Vorige week publiceerde de AFM een onderzoek naar investeerders in crypto’s (Bitcoin, Ethereum, etc.). Wie zijn deze investeerders? En zijn ze te vergelijken met investeerders in crowdfunding? Crowdfundmarkt zette de drie grootste verschillen op een rij.

1. Jong en relatief veel vrouwen
In vergelijking met investeerders in crowdfunding zijn crypto-investeerders relatief jong. Volgens een onderzoek van de AFM uit 2017 zijn crowdfunding-investeerders gemiddeld 52 jaar oud. Terwijl nu blijkt dat crypto-investeerders gemiddeld 38 jaar zijn. Vorig jaar meldde de AFM ook dat maar liefst 90 procent van de crowdfunding-investeerders man is. Opvallend is dat 32 procent van de crypto-investeerders vrouw is.

2. Weinig ervaring met beleggen
Uit het recente onderzoek blijkt verder dat meer dan de helft van de crypto-investeerders (60 procent) aangeeft geen ervaring met beleggen te hebben. De AFM constateerde eerder dat het profiel van een crowdfunding-investeerders juist vergelijkbaar is met een (zelfstandige) belegger.

3. Beperkte inleg
Tot slot zien we dat crypto-investeerders voorzichtig zijn met investeren. 73 procent van de respondenten heeft minder dan 1.000 euro geïnvesteerd. In een onderzoek van Crowdfundmarkt komt naar voren dat de helft van de crowdfunding-investeerders een portefeuille groter dan 5.000 euro heeft.

Zijn er dan geen overeenkomsten?
Ja zeker wel. Beide investeerdersgroepen geven aan dat geld verdienen en rendement maken de belangrijkste drijfveren zijn om in te stappen. Bij de crypto-investeerders geeft 39 procent van de respondenten ‘Geld verdienen’ en 28 procent ‘Alternatief voor sparen/beleggen’. 48 procent van crowdfunding-investeerders is ‘Op zoek naar rendement’ en 24 procent ziet ‘Crowdfunding als extra beleggingscategorie voor spreiding van risico’s’.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Met een pakkende naam creëer je onvergetelijke bedrijven en merken. Maar hoe bedenk je zo'n naam?

In dit boek deelt namenexpert Floris Hülsmann al zijn geheimen voor het vinden van goede bedrijfsnamen en merknamen. Hij ontwikkelde een succesvolle methode om originele en pakkende namen te bedenken die wél opvallen tussen de honderdduizenden namen die elk jaar worden bedacht. Een naam die zich in het hoofd van je klanten nestelt om nooit meer los te laten. De naam die jouw bedrijf en je producten en diensten extra aantrekkelijk én dus onvergetelijk maakt.
Lees verderMeer boeken