Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
2 augustus 2018
 

Zzp’er heeft minder geld over voor premie

 
 

Meer zzp'ers denken erover om een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) af te sluiten. Vergeleken met 2017 overweegt 7,2 procent meer om zich te verzekeren tegen dit risico. Zzp'ers (zowel met als zonder AOV) zijn gemiddeld bereid om €144,32 te betalen voor een verzekering tegen arbeidsongeschiktheid.

Dat blijkt uit onderzoek van ZZP Barometer onder 992 zzp’ers.
De aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven (AVB) is het meest populair onder zzp'ers. Bijna 70 procent heeft zich hiervoor verzekerd. Ook hebben veel zzp'ers (ruim 60 procent) een overlijdensrisicoverzekering (ORV) afgesloten. Het aantal zzp'ers met een rechtsbijstandverzekering (RVB) is behoorlijk aan de lage kant, net als het aantal met een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV): beide 38 procent.


Redenen om niet te verzekeren
De redenen van zzp'ers om zich niet te verzekeren verschillen per soort verzekering. Gemiddeld gezien worden de hoge kosten wel als belangrijkste reden genoemd om geen verzekering af te sluiten: vooral bij een AOV en beroepsaansprakelijkheidsverzekering (BAV) is het geld een belangrijke afweging.

Wat heeft een zzp’er over voor AOV?
Uit onderzoek blijkt dat zelfstandig ondernemers gemiddeld €144,32 per maand willen betalen voor een AOV. Zzp'ers die momenteel al een AOV hebben, zijn bereid om gemiddeld €231,80 per maand te betalen, terwijl zzp'ers die (nog) geen AOV hebben hier slechts €81,39 voor neer willen leggen. 20,2 procent van de zzp’ers wil of kan zich tegen geen enkel bedrag verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid.

Over het onderzoek
De resultaten zijn tot stand gekomen op basis van een online enquête onder een representatieve steekproef van 992 zzp’ers in Nederland en zijn bedoeld om meer informatie, kennis en transparantie te brengen voor en over de bijna 1,2 miljoen zzp'ers die Nederland kent (KvK, mei 2018). De onderzoeksresultaten zijn verwerkt in een infographic.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Met een pakkende naam creëer je onvergetelijke bedrijven en merken. Maar hoe bedenk je zo'n naam?

In dit boek deelt namenexpert Floris Hülsmann al zijn geheimen voor het vinden van goede bedrijfsnamen en merknamen. Hij ontwikkelde een succesvolle methode om originele en pakkende namen te bedenken die wél opvallen tussen de honderdduizenden namen die elk jaar worden bedacht. Een naam die zich in het hoofd van je klanten nestelt om nooit meer los te laten. De naam die jouw bedrijf en je producten en diensten extra aantrekkelijk én dus onvergetelijk maakt.
Lees verderMeer boeken