Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
26 juli 2018
 

Vijf adviezen om last-minute vakantiekrachten te werven

 
 

Bent u overdonderd door het prachtige weer deze zomer en heeft u handen tekort door de drukte in uw bedrijf of was u gewoon nog niet toegekomen aan de vakantieplanning? Wees gerust, de meeste jongeren gaan nu pas actief op zoek naar vakantiewerk.

Ze zijn nu wel uitgefeest na de examenperiode of ze hebben net pas vakantie gekregen. Monsterboard geeft vijf adviezen om last-minute vakantiekrachten te werven.
 

  • Gebruik de kracht van lokale media. Voor het vinden van vakantiekrachten werken lokale bronnen nog steeds erg goed. Zet een advertentie in de lokale krant of hang iets op in de lokale supermarkten of bij de sportvereniging. Als de jongere het zelf niet leest, dan wijzen zijn ouders hem er wel op!
  • Zet een zoekopdracht uit via het uitzendbureau. Het lokale uitzendbureau kan je zeker helpen met het vinden van vakantiekrachten of gebruik een gespecialiseerd bureau dat alleen maar studenten bemiddelt. Gegarandeerd op korte termijn succes.
  • Zet een vacature op een jobboard. Denk er bij het plaatsen van een vacature aan dat u hem wel aanpast op de functie-eisen. Een vakantiekracht hoeft echt niet aan alle eisen voor die specifieke vacature te voldoen. Stel uw wensen een beetje bij. Het gaat tenslotte om een periode van vervanging en jongeren leren snel. En speel in op wat jongeren belangrijk vinden, zoals salaris en flexibel kunnen werken zodat hij toch nog naar dat ene strandfeestje of festival kan deze zomer!
  • Contacteer uw vakantiekrachten van eerdere jaren. Die ene goede kracht van vorig jaar, is wellicht wel opnieuw op zoek naar een leuke zomerjob! En u kunt overigens ook de medewerkers van de zaterdag- of koopavond vragen of ze geen zin hebben om deze zomer extra te werken. Soms is een oplossing heel dichtbij.
  • Gebruik online communities. Bijna ieder dorp, iedere stad en iedere buurt heeft tegenwoordig een Facebook groep. Dé ideale plek om snel veel jongeren in de regio te bereiken. En ook hier geldt weer: als die jongeren niet meer op Facebook zitten, dan ziet zijn vader of moeder het wel!

  • Wet- en regelgeving
    Overigens is het slim om u als werkgever bij de inzet van vakantiewerkers even goed te verdiepen in de wet- en regelgeving. Waar mag u jongeren voor inzetten en vanaf welke leeftijd, welke verantwoordelijkheden mogen ze hebben en aan welke rechten en plichten moet u voldoen? Zo voorkomt u onnodige risico’s. U vindt alle ins en outs op de website van de Rijksoverheid.
     

     
    Doorsturen »  1 reactie »  Nieuwsbrief »  

     

    Gerelateerde nieuwsitems

     
     
    Reacties
     
    peter zzp-boekhouder  |   | 
    26-07-2018
     | 
    07:16 uur
    Eventueel voordeel voor de student is dat als hij voldoende werkt hij de ingehouden loonheffing aan het einde van jaar kan terugvragen.

    Er zijn ook studenten die zich inschrijven als zzp’ er. Het voordeel is je krijgt bruto een hoger bedrag uitbetaald – vaak al het dubbele- en je profiteert van het feit dat je belastingvrij mag bijverdienen.

    Maak je weinig uren dan kan bruto zelfs netto zijn, doordat je onder de grens blijft.

    En als je met BTW factureert en je blijft op jaarbasis onder de 1.345 euro aan af te dragen BTW dan val je in de kleine ondernemersregeling en mag je de BTW houden.

    Kom je in een jaar zelfs aan 1225 uur dan heb je zelfs recht op zelfstandigenaftrek en startersaftrek,

    Een werkgever kan dus ook studenten werven door ze in te lichten over de fiscale voordelen.

    Reageren

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
    code te wijzigen.
    Managersonline.nl
    Het internetmagazine voor directeuren en managers
    Meer dan 100 checklists
    Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
    BOEKENNIEUWS
    Met een pakkende naam creëer je onvergetelijke bedrijven en merken. Maar hoe bedenk je zo'n naam?

    In dit boek deelt namenexpert Floris Hülsmann al zijn geheimen voor het vinden van goede bedrijfsnamen en merknamen. Hij ontwikkelde een succesvolle methode om originele en pakkende namen te bedenken die wél opvallen tussen de honderdduizenden namen die elk jaar worden bedacht. Een naam die zich in het hoofd van je klanten nestelt om nooit meer los te laten. De naam die jouw bedrijf en je producten en diensten extra aantrekkelijk én dus onvergetelijk maakt.
    Lees verderMeer boeken